המחלוקת ב'יהדות התורה'

לקראת ישיבת הסיעה: האם ב'דגל התורה' שוב יחרימו?

‫בשעות הבוקר צפויה להיערך במשכן הכנסת ישיבת סיעה של מפלגת 'יהדות התורה' בה אמורים לדון על חלוקת התפקידים בין חברי הסיעה בוועדות השונות • אלא שב'דגל התורה' שוקלים לשוב ולהחרים את הישיבה • גורם ב'דגל': "אם לאייכלר יש כעס שלא קיבל תפקיד ראוי שיתחשבן בבקשה עם ליצמן" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סיעת 'יהדות התורה' (צילום: ארכיון 'כיכר השבת')

מתח ב'יהדות התורה' לקראת ישיבת הסיעה האמורה להתקיים היום (רביעי) סביב השאלה האם סיעת 'דגל התורה' תחרים שוב את הישיבה.

‫בשעות הבוקר המאוחרות צפויה להיערך במשכן הכנסת ישיבת סיעה של מפלגת יהדות התורה בה אמורים חברי הכנסת מ'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' לדון על חלוקת התפקידים ביניהם בוועדות השונות.

אלא שגם כעת, שעות ספורות לפני הישיבה, לא ברור עדיין האם בסיעה הליטאית 'דגל התורה' יבחרו להחרים שוב את הישיבה שהיתה אמורה להתקיים מיד לאחר הקמת הקואליציה אולם נדחתה שוב ושוב בשל המחלוקות שנתגלו בין הצדדים וחוסר ההסכמה המשותפת מה שאף הוביל להחרמתה מצד חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב.

ב'דגל התורה' מביעים גם הבוקר כעס רב על 'אגודת ישראל' המבקשת ליטול לעצמה תפקידים שאינם מגיעים לה על פי ההסכמים הפנימיים ומאשימים בעיקר את ח"כ ישראל אייכלר שהוביל לדבריהם לתסבוכת הפנימית ולקרב התפקידים.

גורם בכיר בסיעה הליטאית אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "בדגל התורה דורשים דרישות בסיסיות ופשוטות האמורות להיות מובנות מאליהן. אנחנו מבקשים לחלק את התפקידים שווה בשווה ושלא יעשו עליהם סחר - מכר פוליטי. הדרישה שהדבר ייעשה כפי שהיה תמיד - תפקיד אחד לאגודה ותפקיד שני לדגל וחוזר חלילה".

ב'דגל' זועמים על כוונת אגו"י ליטול יותר תפקידים לעצמם. "מלכתחילה ההסדר של ארבעה ח"כים חסידיים מול שני ליטאים הינו מפלה לרעה ולא משקף כלל את יחסי הכוחות האמיתיים בין הציבורים השונים, אולם להשתמש בכך גם לקבל עליונות בחלוקת התפקידים זו כבר חוצפה של ממש", רוטנים בדגל.

בסיעה הליטאית טוענים כי לא ייתכן שבשביל ג'וב כזה או אחר לח"כ האגודאי יספסרו בוועדות למינוי דיינים ובתפקידים שונים המגיעים בזכות ולא בחסד לסיעה.

"אם לאייכלר יש כעס שלא קיבל תפקיד ראוי שיתחשבן בבקשה עם ליצמן, מה הקשר אלינו. למה אנחנו צריכים להפסיד מכך", שואלים ב'דגל' ומאיימים כאמור להחרים שוב את ישיבת הסיעה הקבועה כאשר ההחלטה על כך תתקבל בסמוך לישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר