ניצן אלון מונה לראש אגף המבצעים בצה"ל

אלוף ניצן אלון נכנס לתפקיד ראש אגף המבצעים בצה"ל והחליף את האלוף יואב הר-אבן. "אגף שאחראי על הפעלת הכוח בצבא, וככזה היה משמעותי ומרכזי ביותר" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניצן אלון וגדי אייזנקוט (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

אלוף ניצן אלון החליף השבוע בתפקידו את אלוף יואב הר-אבן, אשר כיהן בתפקיד ראש אגף המבצעים בצה"ל במהלך שלוש השנים האחרונות. טקס החלפת התפקידים נערך במעמד הרמטכ"ל ובכירי צה"ל.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר כי "חילופי ראש אגף מבצעים הם אירוע משמעותי בצה"ל. מדובר באגף שאחראי על הפעלת הכוח בצבא, וככזה היה משמעותי ומרכזי ביותר בשנה האחרונה. אני רוצה להודות לך, יואב, על תקופת שירותך ותרומתך לצה"ל, ובטוחני כי תמשיך לתרום לצבא ולמדינה בכל מקום בו תהיה. ניצן, אתה מגיע לאגף המבצעים לאחר שלוש שנים כמפקד פיקוד המרכז, ומביא איתך ניסיון מבצעי ופיקודי. אני משוכנע כי תביא את היכולות שלך לתפקיד הזה, ואני מאחל לך הצלחה רבה".

ראש אגף המבצעים היוצא, אלוף יואב הר-אבן אמר: "לפני שלוש שנים נכנסתי לתפקיד ראש אגף המבצעים. אלו היו שנים שחלפו להן ביעף, במהלכן הייתי בלב העשייה של צה"ל בתחום הפעלת הכוח, ולא פחות מכך בבניינו. אגף המבצעים מתאפיין בעולמות תוכן שונים ומגוונים. שלא כשמו, אגף המבצעים אינו עוסק רק בתכנון וניהול המבצעים. האגף, על רבדיו השונים, נדרש לוודא כי הפעלת הכוח של צה"ל מושתתת על תורה שמהווה את "אבן הראשה" להפעלת הכוח ובניינו".

"העשייה הזו אינה מתבצעת מאליה. היא פרי עמל של אנשים שיושבים פה. אנשים המשרתים באגף המבצעים מי לתפקיד אחד ומי לאורך שנים, תוך תחושת שליחות ומסירות ומחויבות מלאה למשימה. בנוסף, בשלוש השנים שבהן עמדתי בראש האגף זכיתי לראות כיצד המחויבות של כלל האגפים והזרועות אינה מסתכמת בסיסמאות אלא קורמת עור וגידים בכל תחומי העשייה", הוסיף.

ראש אגף המבצעים הנכנס, אלוף ניצן אלון אמר כי "ייעוד צה"ל הוא להגן על קיומה של מדינת ישראל, להבטיח את שלמותה ואת שלום תושביה. במימוש ייעודו מקבל צה"ל את מיטב בניה ותושביה של המדינה. אני מקבל היום כראש אגף המבצעים אחריות להכנת הכוח בצה"ל".

"אני מודה על האמון וגאה להיות שותף בהובלת הצבא. משנים רבות של שירות, ובמיוחד משלוש השנים כמפקד פיקוד המרכז, ראיתי מזווית מסוימת, חלקית, את העשייה באגף המבצעים. בתקופה האחרונה, בה העמקתי ולמדתי לקראת התפקיד, פגשתי בחטיבות השונות אנשים מצוינים, מקצועיים ומסורים העושים מלאכתם נאמנה.
יואב, אנשים אלה פעלו תחת פיקודך ובולטת הערכתם אליך. אני מודה לך על עשייתך. הבאת לידי ביטוי בתבונה ובאומץ את ניסיונך כמפקד וכאיש מדהים", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר