אוסטרליה: ילד בן 7 שהצטרף לדאעש יועמד לדין

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט הודיע כי ילד בן 7 אזרח המדינה שלפני כשנה הצטרף עם אמו לארגון דאעש בסוריה, יועמד לדין במידה ויחזור למדינה "כמו פושעים מבוגרים" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

באוסטרליה ממשיכים להיאבק נגד אזרחיהם המצטרפים לארגוני טרור, בין היתר הוחלט להעמיד לדין ילד שתועד בשורות דאעש.

הילד בן ה-7 שעזב את המדינה עם אמו כדי להצטרף לדאעש, הצטלם בשנה שעברה אוחז ראש כרות של חייל סורי.

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט אמר בעקבות כך כי "ילדים שביצעו פשעים מזוויעים ומעשי טרור יעמדו לדין בדיוק כמו פושעים מבוגרים".

באחרונה דווח בתקשורת באוסטרליה כי הילד שנצפה בסרטון צפוי לשוב לאוסטרליה עם משפחתו. בהתייחס למקרה, אמר אבוט כי "פושעים שישתתפו במעשים ברברים כאלו יישפטו במלוא החומרה, קטנים כגדולים, גברים כנשים".

אתמול החליט ראש ממשלת אוסטרליה כי בשבועות הקרובים יחוקק חוק שיאפשר לממשלה לשלול אזרחות מבעלי אזרחות כפולה, שנחשדו בסיוע או בחברות לארגון טרור.

ההחלטה התקבלה, לאחר שבתקופה האחרונה כמה מהאזרחים הצטרפו לארגון המדינה האיסלמאית דאע"ש ונלחמו בעיראק ובסוריה.

ראש הממשלה החליט להעביר חוק לשללית אזרחות מבעלי אזרחות כפולה בגלל שלפי מידע שיש לו, כחמישים אחוז מאותם אלו שהצטרפו לארגון הטרור האכזרי היו בעלי זהות כפולה.

על פי החוק החדש, גם אלו שהצטרפו לארגון טרור וזו העבירה הראשונה שלהם, אזרחותם תישלל וזאת בכדי להרתיע את הבאים אחריהם לבל יעשו זאת.

ראש הממשלה אמר כי "לא צריך להיות הבדל באופן שבו אנו מתייחסים לאוסטרלים שמצטרפים לצבא עוין ולאלו שעוסקים בטרור – שניהם בוגדים בארצנו, ולא ראויים להיות אזרחים של אוסטרליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר