מרן הרב שטיינמן: "בחורה עם חצאית קצרה לא תמצא שידוך טוב"

מרן הגראי"ל שטיינמן נשאל בעניין תלמידות שלא מתלבשות בצניעות ולובשות בגדים קצרים והשיב כי הן לא ימצאו שידוך טוב • וגם: האיסור ללמוד בגרות הסמינרים והמצווה לזרוק "היתר מכירה" (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (באדיבות המצלם)

הרב משה יהודה שניידר החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מפרסם את דברי הדרכתו בנושאים שעלו על שולחנו בשבוע האחרון ומספר כי מרן הורה למנהלת סמינר שביקשה לשאול האיך תוכל להשפיע על הבנות שנמשכות אחרי היצר הנורא שלוחם נגד הצניעות, ולובשות בגדים קצרים מהנצרך על פי ההלכה.

והשיב הגראי"ל שתאמר להם "אז זיי וועלן נישט טרעפן אגוטן שידאך – שהם לא תמצאנה שידוך טוב", והוסיף: "אמנם יש כאלה רח"ל שרוצים דוקא כאלו... אבל בודאי שאין להם זכויות כדי לזכות לשידוך".

ממשיך הרב שניידר לספר כי אחד מהדברים המוטלים על מנהיגי הדור, הוא להיות "גיבורים לעמוד בפרץ", וכך מדי פעם עולה נידון אחר בדברים שרוצים להתיר בהנהגת הכלל והפרט, ובאים לשאול דעת תורה, ובימים אלו נשאל מרן הגראי"ל בענין לימוד הבגרות בסמינרים, שכידוע אסרו רבותינו דבר זה.

ועלתה שאלה בסמינר מסויים שאם לא יעשו לכל הפחות בגרות חלקית, לא יבואו ללמוד בסמינר קבוצה מסוימת של משפחות, וילכו לשדות אחרים, גרועים יותר, אם יש היתר להוסיף לימודים אלו בסמינר המסויים הזה, כדי להצילם.

ואמר מרן ראש הישיבה, מספר הרב שניידר, בהאי לישנא: "אתם יודעים שהדורות יורדים, כל מה שיש עכשיו, אח"כ יורדים עוד ועוד.. היצר הרע סוחף עוד יותר ועוד יותר", וחזר והדגיש - "ועוד יותר...".

וכשטענו שרוצים להציל בזה את אותם שרוצים לשלוח למקומות יותר גרועים, אמר - "וכי למה התחיל המזרחי? ג"כ עם כונה להציל שלא יהיה גרוע מאד.. ואמרו נעשה לכל הפחות את זה, ומה נשאר מהם היום?! הדורות יורדים!".

ואף כשסיפרו למרן ממקור נאמן שפוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל התיר דבר כזה לפני עשרות שנים, כדי להציל יקר מזולל, אמר: "אני לא יכול לתת היתר.." והסביר כך: הנה שחזיר אסור לאכול זה ברור, אבל לדעת מה יכול להביא לאיסור חזיר, זה כבר דבר אחר, וצריך טוב טוב ללמוד את הסוגיא כדי לדעת ברור שאין בזה חשש.

ולאחרונה סיפר מרן הגראי"ל כי בעיר בריסק, מתחילה לא היה בית ספר מיוחד לבנות תחת חסות מרן הרב מבריסק זצוק"ל, אך כששמע הרב שהבנות שלומדות בבית הספר נמשכות ללמוד באוניברסיטה בלעמברג, מיד פתח בעצמו בית ספר.

ובנושא עשיית בגרות, נשאל מרן ראש הישיבה לא מכבר בנוגע לאנשי צרפת, שעולים כעת בהמוניהם להשתכן בארץ הקודש, אך דא עקא שהרבה מהם רוצים דוקא שילמדו בניהם בגרות, ולכן הולכים למקומות גרועים, ושאלו יראי ה' אם אפשר לפתוח להם מסגרת מיוחדת עם לימוד בגרות, כדי להצילם מהגרוע יותר, ולא הסכים לזה והתבטא בחיוך ישנם כאלה שחושבים שמי שאינו לומד בגרות הוא "עם הארץ"...

עוד נשאל מרן הרב שטיינמן במי שהביאו לו פירות וירקות של "היתר" מכירה, כדי לחלקם לעניים, אם יכול ליתנם לעניים. ואמר הגראי"ל באופן ברור שאסור ליתנם לעניים, אלא "צריך לזורקם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר