גל חום

שרב כבד: גל של שריפות, עיכובים ברכבות ובנתב"ג

גל החום הכבד שפוקד את ישראל גורר אחריו שריפות רבות, בהן נלחמים עשרות צוותי כיבוי בליווי מטוסים • לוחמי האש השיגו שליטה על השריפה שפרצה ליד נחל שורק • מהירות הרכבות הוגבלה ל-80 קמ"ש ובעקבות כך צפויים עיכובים • עיכובים גם בהמראת טיסות בנמל התעופה בעקבות מזג האוויר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בסיון תשע"ה | 27.05.15
להבות האש (צילום: כיבוי אש)

גל החום הכבד הפוקד את ישראל הביא לגל שריפות ברחבי הארץ ולעיכובים בהמראות בנמל התעופה בן גוריון וברכבות.

רכבת ישראל הודיעה בצהריים (רביעי) כי מהירות נסיעת הרכבות הוגבלה ל-80 קמ"ש עקב החום, ובעקבות כך צפויים עיכובים ושינויים בלוחות הזמנים של מרבית הקווים. ברכבת הביעו התנצלות על אי הנוחות.

תנאי השרב משפיעים גם על יכולת ההמראה של המטוסים וכתוצאה מכך חלו עיכובים בנתב"ג. מטוסים הוחזרו לטרמינל כדי לפרוק מזוודות ולהוריד את משקל המטוס מאחר והחום מקשה על פעילות המטוס.

רן רמות, ראש המרכז למכון למחקרי תעופה במכון פישר וקברניט לשעבר באל על, הסביר: "טמפרטורות חום קיצוניות משפיעות לרעה על ביצועי המטוס, כולל בשלב ההמראה. חום גבוה גורם להארכת ריצת ההמראה על המסלול ומפחית את דחף המנועים. לכן, לעתים עולה הצורך להפחית במשקל המטוס כדי להתאים אותו לטמפרטורות הקיימות".

בעקבות השרב השתוללו במהלך שעות הבוקר והצהריים שריפות רבות ברחבי הארץ. בתל מונד נשרפו כליל שלושה בתים פרטיים, באזור נחל שורק סמוך לבית שמש פרצה שריפת יער גדולה, עליה השתלטו 20 צוותי כיבוי וארבעה מטוסים.

גם בנתיבות, בירושלים ובמבועים שבדרום נאלצו הכבאים להתמודד עם האש.

כאמור, בצהריים פרצה שריפה ביער באזור נחל שורק סמןך לבית שמש, 20 צוותי כיבוי שהוזעקו לזירה פעלו לכבות האש וכעבור מספר שעות השיגו שליטה על האש והמשיכו לפעול כדי למנוע את התחדשותה.

עדיין לא ברור האם השריפה פרצה בעקבות מזג האוויר או שמא מדובר בהצתות מכוונות.

השריפה בעטרות (צילום: שירותי כיבוי והצלה ירושלים)

קודם לכן, צוותי כיבוי אש מתחנת הכיבוי בנתניה הוזעקו לכיבוי מספר שריפות בתים פרטיים ברחוב הגולן בתל מונד.

השריפות הללו התחילו כשריפות קוצים ואחר כך התפשטו לבתים. כתוצאה מהשריפה נגרם פיצוץ בלוני גז, גם תשתיות חשמל נפגעו.

שריפה קוצים השתוללה סמוך למבנה בראס אל עמוד. כתוצאה ממהשריפה נגרם נזק כבד למבנה. במקביל לצוותי כיבוי האש הוזעקו גם צוותי הצלה שפינו מהזירה שישה נפגעים במצב קל. שניים פונו להדסה עין כרם וארבעה לשערי צדק.

השרפה בתל מונד (צילום: כב"ה נתניה וג'ורג' קינגסברג - YNET)

בנוסף, שישה צוותים פועלים לכיבוי שריפת קוצים בעטרות, ליד שדה התעופה הישן. הצוותים השיגו שליטה על האש ומנעו ממנה להתקרב לבתים סמוכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר