סוער בכנסת: הנציגים החרדים במתקפה נגד 'יש עתיד'

חברי הכנסת החרדים תקפו בחריפות את אנשי יש עתיד בדיון על ביטול סעיף כושר ההשתכרות וטענו כי ביקשו "לפגוע בכל הזכויות של הציבור החרדי". מקלב: "צביעות חמורה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: מרדים אלסטר, פלאש 90)

דיון סוער במליאת הכנסת בנוגע להחלטת הממשלה לבטל את סעיף "מיצוי כושר ההשתכרות" כקריטריון לסבסוד מעונות יום. חברי הכנסת החרדים תקפו את אנשי יש עתיד וטענו כי ביקשו "לפגוע בכל הזכויות של הציבור החרדי בישראל".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) טען בדיון כי החוק ייפגע בציבור החרדי ובניסיון של יש עתיד לסייע לו. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב כי "איננו נתינים שלכם ואיננו זקוקים לעזרה ולדאגה שלכם".

לדברי ח"כ מקלב, הממשלה הקודמת הייתה צריכה ליפול רק בגלל החוק הספציפי הזה שביטל את הסבסוד במעונות לנשים שבעליהן לומדי תורה. "כל מטרתו של החוק הייתה שנאה, רדיפת ציבור ואכזריות, שהוצעה על ידי יש עתיד בצביעות חמורה שהם כביכול דואגים לעתיד הילדים ולכלכלת- המשפחה החרדית".

"הקריטריון הזה יש בו משום שלילת זכויות לאישה עובדת רק בשל החטא שבעלה לומד תורה. על פי החוק של יש עתיד, שתי נשים באופן היקף משרה ועם אותו מצב משפחתי, יקבלו סיוע אחר – וזו שבעלה לומד תורה נענשה בקנס כספי רק בשקל כך. זו צביעות בתפארתה", סיכם.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף גם הוא את אנשי יש עתיד ואמר: "זה לא מיצוי כושר השתכרות, זה מיצוי כושר הרשעות. רשעות שהובילה ממשלת הזדון שבסיעתא דשמיא נפטרנו ממנה. תחת סיסמא זו ניסו להדיר את הציבור החרדי מכל זכויותיהם במדינה".

"ניסו להדיר אותם מזכויות לדיור, מזכאות לשכר דירה, מקבלת סבסוד במעונות יום, וכו'. רשעות זו הובילה אותם לגזור עלינו עשרות גזירות, בראשם קיצוץ קצבאות הילדים אשר לדברי הביטוח הלאומי הוסיף 50,000 ילדים למעגל העוני ולחרפת רעב. "על ממשלה כגון זו שהיתה אנו נוהגים לברך "ברוך שפטרני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר