המטה החרדי בליכוד: מתנגדים ליוזמה לשינוי בפריימריז

ההצעה להוצאת זכות בחירת הרשימה לכנסת מידי חברי הליכוד ולהעבירה למרכז המצומצם מעוררת סערה בתנועה. במטה החרדי במפלגה מתנגדים ליוזמה ומצדדים בנתניהו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמן, פלאש 90)

הסערה בליכוד: הצלחתה המפתיעה של מפלגת השלטון בבחירות לכנסת ה-20 - כאשר שליש מחברי הסיעה הינם חברים חדשים בכנסת ישראל - לא רק שלא הורידה את המתחים הפנימיים במפלגה, אלא אף הגבירה אותם.

אחר הצהריים קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת סיעה שלא מן המניין זאת לאור הוויכוח הפנימי ההולך וגובר במפלגה באשר להוצאת זכות בחירת הרשימה לכנסת הבאה מידי חברי הליכוד המונים יותר ממאה אלף חברים ולהעבירה למרכז המצומצם בו חברים אלפים בודדים. העימות בנושא הגיע אף לדיון בבית המשפט בעקבות עתירת חברים במרכז הליכוד.

מרבית מהח"כים הביעו את דעתם כנגד השינוי ובעד השארת המצב הקיים על כנו. השרים ישראל כץ ודני דנון, שבעבר היו היחידים מבין השרים שהביעו רצון בשינוי השיטה הקיימת, לא הביעו את דעתם בישיבת הסיעה והצטרפו לשרים אחרים ש"ישבו על הגדר" והסתפקו בתוצאה הכרוכה בשינוי השיטה - שכל שינוי יובל במארגים הפנימיים בתנועה.

המטה החרדי מפעיל לוחצים על חברי המרכז

חבר הכנסת דודי אמסלם, נציג מחוז ירושלים. הביע את דעתו בעד שינוי השיטה ובעד הוצאת זכות בחירת הרשימה לכנסת הבאה מידי חברי הליכוד המונים יותר ממאה אלף חברים - לידי המרכז המונה יותר מ-3000 חברים. שיטה שהייתה נהוגה בעבר בליכוד ובוטלה לפני יותר מעשור. אל אמסלם הצטרף חבר הכנסת דוד ביתן, גם הוא נציג המחוזות שהביע את דעתו בעד השינוי.

המטה החרדי בליכוד מפעיל לחצים על חברי המרכז, זאת במטרה לשכנעם כי שינוי השיטה פירושו פגיעה ציבורית בליכוד ואובדן עשרות אלפי חברי ליכוד שהסיבה העיקרית שבגינה הצטרפו לתנועה היא יכולתם לבחור כיצד תראה הרשימה לכנסת.

יצויין, כי על פי חוקת הליכוד, הסיעה לא רשאית להחליט בעניין אלא רק חברי המרכז, לכן המאבק במרכז הליכוד חשוב על המאבק בסיעה.

יו"ר המטה החרדי בליכוד, יעקב וידר (צילום: דוברות הליכוד)

בהודעה שפרסם המטה הם הודיעו כי הם תומכים בראש הממשלה בהתנגדותו לשינוי השיטה והוסיפו כי יאבקו על כך: "יותר ממאה אלף חברי תנועת הליכוד הם חלק מרכזי בהצלחתה של התנועה. וזכות בחירת רשימת הח"כים - ראוי שתישמר בידם".

נתניהו הביע התנגדות לרעיון בישיבת הסיעה

ראש הממשלה לא הביע עד כה פומבית את דעתו בעניין, אולם בישיבת הסיעה הביע התנגדות לשינוי השיטה וטען כי הדבר יכול להוביל לפגיעה ציבורית בליכוד. גורם בכיר שהשתתף בישיבת הסיעה מספר כי מרכז הליכוד מתפצל לשניים. "מצד האחד העסקנים הוותיקים וביניהם חברי הכנסת דוד ביתן ודודי אמסלם, שכוחם בעיקר בקרב חברי המרכז. ומנגד הקבוצות האידאולוגיות בתנועה, המטה החרדי והקבוצות של מתיישבי יו"ש שחוששות שיאבדו מכוחן ברגע שבחירת הרשימה תצא מידי כלל חברי הליכוד. הנושא הזה צפוי לגרום לכאב ראש לא קטן לראש הממשלה ולבכירי הליכוד".

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי וחבר נשיאות הליכוד מסר כי "המטה החרדי לצד ראש הממשלה בעניין זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר