מתקפה חסרת תקדים

הרבנות הראשית נגד צהר: "מנסים להלך עלינו אימים"

מסירים את הכפפות: ברבנות הראשית תקפו בחריפות את ארגון רבני צהר, זאת לאור מסע הלחצים שהוא מפעיל להארכת כהונתו של רב היישוב אפרת שלמה ריסקין. "השימוש בשפה בוטה ובריונית כלפי הרבנים הראשיים הינו מעשה חמור ביותר" • "הלחצים והאיומים לא יגרמו ל"קיצורי דרך" ולחריגה מהנדרש" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרבנות הראשית נגד צהר: מועצת הרבנות הראשית יוצאת הצהריים (רביעי) במתקפה חסרת תקדים נגד ארגון רבני צהר בראשות הר' דוד סתיו, זאת בעקבות המאבק שמוביל הארגון להארכת כהונתו של שלמה ריסקין לתפקיד רבה של אפרת.

בימים האחרונים החלו בצהר לפתוח במאבק למען ריסקין, זאת לאחר שבמועצת הרבנות דנו בימים אלו בשאלה האם להאריך את כהונתו.

בהודעה שהוציאו חברי מועצת הרבנות נכתב כי: "ברבנות הראשית לישראל דוחים בתוקף את הניסיונות של גורמים וגופים שונים, להפעיל לחצים פסולים על מועצת הרבנות הראשית ולנסות להלך אימים על חבריה, מתוך מטרה להשפיע על החלטתה בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת".

"השימוש בשפה בוטה ובריונית כלפי הרבנים הראשיים, מוסד הרבנות הראשית לישראל ומועצת הרבנות הראשית, הינו מעשה חמור ביותר ואין זה מדרך תורתנו להתבטא בצורה שכזו" אומרים ברבנות הראשית.

באשר לטענות עצמם נגד הדיון בהארכת כהונת ריסקין אומרים ברבנות; "הארכת כהונה, מקובל שהרב המבקש מתייצב בישיבת מועצת הרבנות הראשית ומנמק את בקשתו תוך המצאת המסמכים הדרושים (למעט במקרים חריגים, כגון הארכת כהונה של רב שנבחר כחודש לפני גיל פרישתו) וע"כ הדיון בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת נדחה לישיבת מועצת הרבנות הבאה, כדי לאפשר את השתתפותו בה. יש להדגיש, כי ההליך בעניין זה, הינו ההליך המקובל שנעשה בעבר וייעשה גם בעתיד".

"מועצת הרבנות הראשית לישראל, מתוקף סמכותה החוקית-סטוטורית להארכת כהונת רבני הערים, אינה "חותמת גומי" ואינה מאשרת באופן אוטומטי את הארכת כהונת רבנים אלא אך ורק לאחר שבדקה כראוי את הבקשה. נשוב ונדגיש, הלחצים והאיומים לא יגרמו ל"קיצורי דרך" ולחריגה מהנדרש" מסיימים הרבנים את ההודעה החריפה וחסרת התקדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר