ריבלין בגבול הצפון: אשרי העם שאלו חייליו

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר בגבול הצפון ושיבח את לוחמי צה"ל. בהתייחסו לירי הרקטה לעבר אשדוד אמש אמר: "נמשיך ונגיב בעוצמה ובתקיפות מול כל ניסיון להפר את השקט" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראובן ריבלין, היום (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הירי לדרום: נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא הצהריים (רביעי) לסיור צבאי בגבול הצפון. ריבלין נחת במחנה 'גיבור', הסמוך לקריית שמונה, שם סקרו בפניו מפקדי הגזרה ובראשם סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי ומפקד האוגדה תא"ל מוני כץ את תמונת המצב המבצעית באזור.

משם המשיך הנשיא לתצפית משגב עם והשקיף אל עומק הלבנון והתרשם מהמציאות המבצעית כפי שהיא מתבטאת בשטח במסגרת תרגיל שדימה את פריסת כוחות ההגנה בשטח במקרה של התקפה.

לאחר הביקור בתצפית הגיע ריבלין אל מוצב לילך, שם פגש לשיחה את חיילי השריון וגולני ומפקדיהם: "ראיתי בשטח את האתגרים העומדים בפנינו ואני יודע שכובד האחריות מונח על הכתפיים שלכם. באתי לכאן כדי לומר לכם תודה על עשייה מרשימה וממלאת גאווה, לילות כימים. אשרי העם שאלו חייליו ומפקדיו".

במהלך ביקורו התייחס הנשיא לירי הרקטה אמש מעזה: "אנחנו נמשיך ונגיב מיד בעוצמה ובתקיפות מול כל ניסיון להפר את השקט בדרום הארץ. חשוב לזכור שכל עוד חמאס שולט בעזה, ימשיכו אזרחיה ויסבלו מההשלכות של כל הפרת שקט שכזו. שיקומה של עזה הוא אינטרס שלנו וטוב שתהיה איזושהי יוזמה שאנחנו מוכנים ללוות, כדי לפתור את הבעיה של תושבי עזה. זוהי יוזמה שצריכה להיות בינלאומית מתוך הבנה ששיקום עזה מחייב הפסקת כל העוינות כלפי ישראל.

"אני קורא לכל אומות העולם, לארצות הברית ולאירופאים, לבוא ולראות איך אנחנו יוצרים מצב של יוזמה שתביא לשיפור החיים ותנאים של תושבי עזה. יוזמה כזאת צריכה לבוא ולהביא בחשבון שתנאי בלעדי ובלתי מתפשר הוא שעזה לא תשמש כחזית לפגיעה בישראל בכל רגע נתון".

לשאלה האם ניתן לדעתו להידבר עם חמאס ענה הנשיא ריבלין: "באמת לא חשוב לי עם מי אני מדבר, חשוב לי על מה אני מדבר. אין לי רתיעה מלנהל משא ומתן עם כל אחד שמוכן לנהל איתי משא ומתן. השאלה על מה הוא מנהל איתי משא ומתן. אם הוא מנהל איתי משא ומתן על עצם יכולתי להתקיים כמובן שאני לא אנהל איתו משא ומתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר