כיצד יצביעו החרדים?

חילופי האשמות: מה עומד מאחורי המאבק בספורטק

ההצבעה על התקציב למתחם הספורטק בעמק הארזים בירושלים מעוררת סערה בעיר. הרב אמיר קריספל, מקורבו של הגר"ש כהן טוען כי הנציגים קיבלו הוראה להתנגד. מאידך, בכיר ביהדות התורה מאשים: "קבוצת אברכים שלא יודעת את תפקידה מנסה לחפש מלחמות מיותרות".וגם: האם יהיו חילולי שבת? (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
עמק הארזים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

מועצת עיריית ירושלים צפויה להתכנס מחר (חמישי) לאשר את העברת התקציב למתחם 'הספורטק' בעמק הארזים בעיר, מתחם הממוקם בכניסה לעיר ומעורר מחלוקת במסדרונות כיכר ספרא.

הסיפור החל כאשר בשנה שעברה ביקש ראש העיר ניר ברקת לבנות מתחם 'קאנטרי' בשכונת רמות בירושלים ובתוכו בריכת שחייה אולימפית. הסיעות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' פתחו במאבק נגד ראש העיר בטענה שמדובר במתחם מלא בפריצות - מה שעלול לפגוע ברגשות הציבור החרדי שבשכונה.

לאחר משא ומתן ומאבק הוצעה פשרה, בהסכמת הרבנים, לפיה המתחם יעבור לעמק ארזים שבכניסה לעיר. המתחם עצמו ייקרא 'ספורטק', ואילו הבריכה תישאר ברמות ותותאם עבור הציבור החרדי.

בסיעות החרדיות ראו בכך הישג גדול, המתחם שכמעט נבנה בסמוך לשכונה חרדית הועבר לכניסה לעיר, הרחק מהשכונות החרדיות והבריכה שיועדה רק לציבור החילוני תשמש דווקא את התושבים החרדים.

ניר ברקת וחברי סיעת 'יהדות התורה' (צילום: פלאש 90)

חברי מועצת העיר החרדים התכוונו להצביע בעד התקציב: "אין בכך שום חילולי שבת, זה מתחם כמו כל גן רגיל בעיר, אין סיבה שאחרי הישג כה גדול נצביע נגד ראש העיר. יותר מכך - מי שחתום על התב"ע של ה'ספורטק' הוא בכלל ראש העיר לשעבר הרב אורי לופוליאנסקי יחד עם חברי המועצה החרדים מהתקופה ההיא" אומר בכיר ב'יהדות התורה' בעירייה.

אלא, שבשלב הזה נכנסו לתמונה עסקנים חרדים, חלקם צעירים מהמנהלים הקהילתיים בעיר, שהחלו להחתים רבנים נגד העובדה שהמתחם יוקם: "הם שיקרו את הרבנים, אמרו להם 'חילולי שבת ופריצות', הם סיפרו להם שמדובר בגן רגיל?, שלא מופעלות שם בריכות שחייה? לא, פשוט שיקרו את הרבנים", אומר הבכיר החרדי.

בזמן שהבכירים מתלוננים וטוענים שמדובר בהישג, נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן הורה לחברי הסיעה של ש"ס להצביע נגד התקציב, גם במחיר שראש העיר ידיח אותם מתפקידם. יצוין, כי יש מי שטוען שראש העיר אכן איים להדיח חבר מועצה שיצביע נגד ההעברה.

הורה להצביע נגד. נשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

הרב אמיר קריספל, חבר ועדת השבת ומקורבו של הגר"ש כהן אומר בשיחה ל"כיכר השבת": "חברי מועצת העיר קיבלו הוראה מחכם שלום בדיוק איך להתנהג, להצביע נגד". עם זאת אומר הרב קריספל, "לדעתי, אם יהיו שינויים שימנעו את הבעיות הקשות - הבעיה תיפתר ואז נוכל להצביע בעד".

באשר לטענה שהמתחם ממוקם במרחק מהשכונות החרדיות, אומר גורם בכיר בש"ס: "הדברים לא מדויקים, המתחם נבנה במקום המקורב לשכונות רמות, רמת שלמה ורוממה. אם עוד שנה יוחלט לקיים במקום הופעה בשבת, כל השכונות האלו יסבלו מזה". הוא מוסיף: "במקום יהיו חילולי שבת, מסעדות ועוד, איך יד חרדית יכולה להצביע בעד תקציב כזה?".

מנגד, הבכיר מ'יהדות התורה' בעיריית ירושלים טוען אחרת: "קבוצת אברכים שלא יודעת את תפקידה מנסה לחפש מלחמות מיותרות. אנחנו יודעים איך עובדים עם ראש העיר, אבל קבוצה של עסקנים עם אותם אברכים הופכים פה את כל המועצה והעבודה עם ראש העיר בשביל אינטרסים אישיים. מדובר בחוסר אחריות".

סגן ראש העיר צביקה כהן בהתייעצות עם הגר"צ בוארון, הערב (צילום: מאיר לביא)

בכיר בש"ס המקומית אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו לא נתחכם ונצביע נגד. אלא אם כן נגיע להסכמה עם הגר"ש כהן שפשוט לא נשתתף בהצבעה". לדברי הבכיר - ראש העיר לא איים בפיטורים. לדבריו: "זה שקר לטעון שמישהו רימה את חכם שלום, אנחנו ישבנו עם הרב והצגנו בפניו את כל הצדדים וזו ההכרעה שלו".

סגן ראש העיר צביקה כהן אמר ל"כיכר השבת": "אני מחוייב אך ורק למועצת חכמי התורה ולעומד בראשה ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן, אנחנו בתוך המערכת הזאת כחיילים ושליחים בלבד, מקבלים הוראות ומבצעים אותם". כהן טוען כי עדיין לא קיבל הוראה ברורה וישירה מחכם שלום; "יחד עם זאת, נקבל את ההוראה, נלמד אותה ונבצע אותה".

בכיר ב'יהדות התורה' אמר כי "כרגע אין הכרעה, יש שמועות שהרבנים אומרים להצביע נגד, אנחנו נפעל לפי ההוראות של רבותינו. אנחנו נסביר לרבנים שמדובר בהפרה של ההסכם עם ראש העיר".

לדברי הבכיר: "איך נסתכל לראש העיר בעיניים? הוא הגיע איתנו להסכם אחרי אישור הרבנים, העביר את המתחם לעמק הארזים ועכשיו אנחנו יוצאים גם נגד זה? 'הרצחת וגם ירשת?', ראש העיר לא יאמין לנו יותר". עם זאת הוא מדגיש: "נצביע אך ורק על פי הוראה רבותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר