שביתת פתע בנמלי אשדוד וחיפה; יו"ר ועד נמל אשדוד התפטר

ועדי העובדים בנמלים אשדוד וחיפה הודיעו על שביתת פתע דרמטית בגלל "פגיעה בפרנסתם, בזכויותיהם ובעתידם של בני משפחותיהם". הנמלים תקפו בחריפות: "שביתה פראית". במקביל: יו"ר ועד הנמל באשדוד הודיע על התפטרות מסיבות אישיות (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נמל אשדוד (צילום: משה שי, פלאש 90)

בלא ידיעת הנהלת נמל אשדוד, הודיע הערב ועד העובדים בנמל על שביתת פתע בעקבות טענות לפגיעה בזכויותיהם של העובדים. בהמשך הערב, הודיעו גם העובדים בנמל חיפה על הצטרפותם לשביתה הפתאומית. במקביל, יו"ר ועד נמל אשדוד אבינועם שושן הודיע הערב על התפטרותו מסיבות אישיות.

בהודעת ועד העובדים על השביתה נאמר: "בשל פגיעה מתמשכת בזכויות עובדי הנמלים מצד שר התחבורה וממשלת ישראל, החליטו עובדי נמל אשדוד וחיפה לפתוח בשביתה מיידית. העובדים רואים למול עיניהם כיצד ממשלת ישראל פוגעת בפרנסתם, בזכויותיהם ובעתידם שלהם ושל בני משפחותיהם".

ב"כלכליסט" דווח כי הנהלת הרכבת בחונת אפשרות של העברת מלאכת פריקת המכולות המגיעות לנמל אשדוד לחברה חיצונית. בדיווח הובא גורם בנמל חיפה שסיפר כי "הוועדים נפגשו היום בתל אביב בעקבות תחושתם שהמדינה גוררת את המו"מ מולם ובמקביל מתכננת לחגוג בטקס ענק עם הסינים בנמל אשדוד את זכייתם בהפעלת הטרמינלים החדשים", כך לפי הדיווח.

"המו"מ נגרר ולא מדברים עם העובדים, ובמקביל חוגגים עם הסינים. המדינה גוררת רגלים בצורה לא סבירה והם צריכים לשתוק כשחוגגים עם הזכיינים" צוטט הגורם.

מנמל אשדוד נמסר: "לפני שעה קלה פרצה שביתה פראית בנמל אשדוד. הנהלת נמל אשדוד רואה את השביתה בחומרה רבה ומתכוונת לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להשיב את העבודה לסדרה בהקדם האפשרי. ההנהלה כבר פנתה באופן דחוף לביה"ד האזורי לעבודה בבקשה להורות לעובדים לשוב לעבודה. הנהלת הנמל מודיעה כי תעשה הכל כדי למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד ולשמור על מהלך עבודה תקין".

מנמל חיפה נמסר: "בנמל חיפה פרצה שביתה פראית ללא שנציגי הוועד או ההסתדרות נתנו לכך כל התראה או סיבה. הנהלת נמל חיפה פונה מיידית לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בדרישה להחזיר את העובדים מיידית לעבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר