הנפגעים - בני הפלג הירושלמי

פרסום ראשון: בחור ישיבה שלא מתייצב - לא מתוקצב

ל"כיכר השבת" נודע כי במשרד החינוך החלו להפסיק ולתקציב תלמידי ישיבות שלא התייצבו לצו ראשון כנדרש ומוגדרים כעת כמושעי צה"ל. ראשי הישיבות גילו את הנוהל החדש בימים האחרונים ולטענתם לא קיבלו התראה ממשרד החינוך קודם לכן. הנפגעים העיקריים: תלמידי מנהיג "בני תורה" הגר"ש אוירבך (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פרסום ראשון - משרד החינוך עוצר את התקצוב ל"לא מתייצבים": שבועיים לאחר הקמת ממשלת נתניהו הרביעית בהשתתפות המפלגות החרדיות, החל ללא הודעה מוקדמת אגף הישיבות במשרד החינוך לעצור את התקצוב עבור בחורי ישיבות ואברכי הכוללים שהחליטו שלא להתייצב בלשכות הגיוס והוגדרו כ"משתמטים".

בימים האחרונים, כך נודע ל"כיכר השבת", מנהלי מוסדות וישיבות ששלחו למשרד החינוך את רשימות התלמידים הופתעו לגלות כי חלק מהבחורים והאברכים נפסלו תחת סעיף חדש שנוסף לראשונה ומכונה "מושעה צה"ל". התלמידים שהוגדרו כמושעי צה"ל - איבדו את התמיכה הכספית של משרד החינוך.

מי שבעיקר צפויות להיפגע באופן משמעותי מהנוהל החדש במשרד החינוך הן ישיבות המזוהות עם הגאון הרב שמואל אוירבך שהורה לתלמידיו שלא להתייצב בלשכות הגיוס באופן גורף, ומטבע הדברים הרוב המכריע של התלמידים המסורבים הנם מישיבות אלו.

הגר"ש אוירבך נגד פשרות בגיוס, ארכיון (באדיבות המצלם)

גורמים בעולם הישיבות אומרים הערב ל"כיכר השבת" כי הנוהל החדש הגיע ללא התראה מוקדמת, ולדבריהם הם גילו על כך רק לאחר ששלחו את רשימות התלמידים לאישור אגף הישיבות במשרד החינוך, אז הופתעו לקבל הודעה על כך שחלק מהתלמידים מוגדרים כ'מושעי צה"ל'.

כזכור, בהסכם הקואליציוני שחתמה יהדות התורה עם הליכוד הוסכם כי חוק הגיוס ישונה, וכי סעיף הסנקציות הפליליות יוסר. אך מסתבר שכנראה גם הח"כים החרדים לא היו מודעים לשינוי בנהלי אגף הישיבות.

ממסמך שהגיע לידי "כיכר השבת" ניתן לראות כי התקנה אמורה הייתה להיכנס לתוקף כבר לפני כ-3 שנים, אולם משום מה לא נכנסה לתוקף עד לימים האחרונים, כשכאמור, מנהלי המוסדות והישיבות טוענים כי כלל לא קיבלו על כך הודעה מוקדמת.

הפגנה נגד התייצבות בלשכות גיוס (צילום: שלומי כהן)

גורמים חרדיים במשרד החינוך ששוחחו הערב עם 'כיכר השבת' מסרו כי מדובר במבחני תמיכה שנוסחו עוד בימי השר לשעבר גדעון סער לפני מספר קדנציות. "התקנות היו קיימות במשך כל הזמן כך שמי שלא התייצב לא קיבל את התמיכה". לדבריהם, לפני תקופה פורסם דו"ח מבקר המדינה על נושא ההצלבות בין הרשויות השונות ובין היתר בין רשויות הצבא למשרד החינוך, כך שמי שלא התייצב לצו ראשון הדבר נודע ישירות למשרד החינוך ולפיכך כעת על פי חוק על משרד החינוך לבחון מחדש את התמיכה באותו "משתמט".

את תגובת משרד החינוך לא ניתן היה להשיג.

צפו בתקנות הוותיקות כפי שאושרו על ידי גדעון סער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר