קבר רחל: שוקמה מערכת החשמל שנפגעה מבקבוק תבערה

מערכת החשמל במתחם קבר רחל נפגעה בעקבות בקבוק תבערה והנזק נאמד בכ-200 אלף שקל. בפעילות הרב יוסי שוינגר מ'המקומות הקדושים' - השבוע המערכת שוקמה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
קבר רחל. ארכיון (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

מערכת החשמל במתחם קבר רחל, שנפגעה בעקבות בקבוק תבערה שהושלך לחדר החשמל לפני כחודש בידי פורעים ערבים, שוקמה בשבוע האחרון הודות לפעילות המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

השריפה שפרצה במקום כילתה את חדר החשמל ולמערכת החשמל במקום נגרם נזק רב שנאמד בכ-200 אלף שקלים. כתוצאה מכך נפגעו מערכות התאורה והמזגנים במקום.

עם סיום הטיפול הראשוני של כוחות הכיבוי, בוצעה הערכת מצב בידי נציגי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, בה הוחלט על הקמת תשתית זמנית לתאורת חירום והתקנת מערכת מיזוג.

במקביל לעבודת השיקום של מערכת החשמל, התקבלה התחזית על ימי השרב הצפויים לפקוד את ישראל. מנכ"ל המקומות הקדושים, הרב יוסף שוינגר, פעל במהירות והשיג תקציב מיוחד וחריג להקמת מערכת נוספת וזמנית של מיזוג בכדי להקל על עומס החום. הרב שווינגר מציין כי המערכת הותקנה בסיוע הרב בן ציון קופרשטוק הפועל למען רווחת הציבור במקומות הקדושים.

מערכת המיזוג שהותקנה כוללת מפוחי ענק לתועלת הציבור ולרווחתו בימי החום והשרב. ואכן, מאות המתפללים והמתפללות שהמשיכו להגיע גם בימים האחרונים להתפלל בסמוך לקברה של רחל אמנו ע"ה, הודו על תנאי המיזוג והתאורה שהותקנו במתחם והיוו מענה הולם למאות המתפללים והלומדים במקום.

אחד מארונות הקודש שהותקנו במתחם (צילום: באדיבות המצלם)

יצוין, כי באחרונה הותקנו במתחם קבר רחל שני ארונות קודש חדשים ומפוארים. הרב שוינגר מגלה כי ארונות אלה הותקנו לקראת מעמד הכנסת שני ספרי תורה העתיקים ביותר בעולם, שנגאלו במבצע חשאי מאחד ממדינות ערב ובתום תיקונם ובדיקתם בידי סופר סת"ם מומחה יוכנסו אחר כבוד במעמד מפואר ומרומם בשבועות הקרובים לארונות הקודש המפארים את מתחם קבר רחל.

בתוך כך, מנהל אתר קבר רחל ר' נחמן פיירמן מציין כי במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים נערכים לקראת השלב השני של השיפוצים באתר שיחל בתקופה הקרובה, זאת לאחר השלמת השלב הראשון בה שופץ המתחם לטובת אלפי המתפללים.

שלב ב' של השיפוצים יכלול בין היתר שיפוץ וקירוי האזור החיצוני בכניסה למתחם קבר רחל, שיתן מענה גם לכהנים המבקשים להתפלל במקום ונאלצו לעמוד עד היום תחת לשמש הקופחת בימי הקיץ או תחת גשם שוטף בימי החורף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר