שקד יוזמת: החמרת ענישה למיידי אבנים

שרת המשפטים איילת שקד, יוזמת הצעת חוק להחמרת הענישה על מיידי אבנים, ולפיה יהיה ניתן להרשיע גם ללא הוכחה על כוונה להזיק. ישפיע גם על הקיצונים החרדים (חדשות פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

החוק הראשון: שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), מתכוונת להגיש כבר ביום ראשון הקרוב את הצעת החוק הראשנה שלה שתגיע לוועדת שרים לענייני חקיקה, שבראשה היא עומדת.

החוק יעסוק בעונש למיידי האבנים, מה שצפוי להשפיע גם על מפגינים חרדים המיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה או כלי תחבורה. במרכז הצעת החוק: אפשר להרשיע גם אם לא הוכחה כוונה לפגוע או להזיק. בחוק, שבעבר נסתה לקדם אותו השרה ציפי לבני, יקבע עד עשר שנות מאסר בפועל למיידי האבנים.

בדברי ההסבר להצעת החור נכתב: "היסוד הנפשי המיוחד של הכוונה לפגוע בנוסע או בכלי תחבורה או לסכן את בטיחותו הנדרש בעבירה בנוסחה היום, אינו נותן מענה למקרים של יידוי אבנים בלא אותה כוונה מיוחדת".

"כך, לדוגמה, כשיידוי האבנים נעשה במסגרת התפרעות כללית כשלא בהכרח מתקיים אצל כל אחד מהמתפרעים היסוד הנפשי הנדרש. העונש המרבי בצד העבירה שעומד על 20 שנות מאסר אינו הולם מקרים שבהם יש ביידוי האבנים כדי לגרום נזק לרכוש או לסכן את בטיחותו של אדם, אך זאת בלא יסוד נפשי מחמיר של כוונה מצד מבצע העבירה".

על פי הדיווח ב- ynet, עוד נכתב בהצעת החוק כי: "לא פעם התרחשו מצבים שבהם הושלכו אבנים לכלי רכב משטרתיים הנוסעים במהירות איטית כאשר יושבי הרכב לא נפגעים, וזאת כהתרסה על עצם הימצאותם באזור מסוים. למשליכי האבנים קשה היה לייחס את היסוד הנפשי המוגדר בחוק - כוונה לפגוע.

"מנגד, העבירה של הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו הקיימת בחוק אינה נותנת לדעת שקד מענה הולם מבחינת חומרת העונש, ואינה מבטאת כראוי את הערך המוגן שנפגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר