פרסום ראשון

'קהילת בני תורה' תחגוג בר מצווה לניצול מהטבח

"קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, שכמה מחבריה נהרגו בטבח האכזרי שאירע לפני כמה חודשים, תחגוג יחד שמחה ראשונה ומשותפת • מדובר בחגיגת בר מצווה למרדכי גולדשטיין בן ה-13 ששהה עם אביו הרב שמואל בבית הכנסת בזמן הפיגוע, ובקור רוח מדהים הצליח להימלט מהמחבלים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שמואל גולדשטיין, אביו של חתן בר המצווה, בבית הכנסת (צילום: זהר רוס)

פרסום ראשון: "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, שכמה מחבריה נהרגו בטבח האכזרי בבית הכנסת שאירע לפני כמה חודשים, תחגוג יחד שמחה ראשונה ומשותפת בשבוע הבא.

מדובר באירוע בר המצווה למרדכי גולדשטיין בן ה-13 ששהה עם אביו הרב שמואל בבית הכנסת בזמן הפיגוע, ובקור רוח מדהים הצליח להימלט מסכיני המחבלים.

האירוע יתקיים ביום חמישי בשבוע הבא בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים בו אירע הטבח שגבה את חייהם של ארבעה מתפללים והשוטר זידאן סייף.

אל בר המצווה הוזמנו כל מתפללי בית הכנסת שהתפללו בזמן הפיגוע וניצלו וכן כל חברי הקהילה. בהזמנה האישית ששלח אביו של חתן בר המצווה, שנפצע באורח קשה ובנס חייו ניצלו הוא כתב: "נשמח בהשתתפותכם ובהודאה על הנס".

מבחינת המשפחה מדובר באירוע חגיגי על הגעת בנם לעול תורה ומצוות וכן הודאה על הנס שקרה עם שניים מבני ממשפחתם שניצלו מהטבח הנורא.

גולדשטיין בחזרתו לבית הכנסת לאחר הטבח (צילום: זהר רווס)

קודם לכן תחגוג המשפחה יחד עם בני הקהילה את שבת העלייה לתורה שתיערך בשבת הקרובה, פרשת "נשא" בבית הכנסת. בסיום התפילה ייערך קידוש לכל תושבי השכונה.

אחד מבני המשפחה אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בסגירת מעגל. עכשיו אנחנו חוגגים את הנס שעשה עמנו הקדוש ברוך כשהציל את מרדכי ואת אבינו שמואל. היו כאן לא מעט ניסים, גם שמרדכי הצליח להינצל מהתופת והנה עכשיו הוא חוגג בר מצווה וגם האבא שחוגג יחד עם בנו לאחר שנפצע באורח קשה וחייו היו בכסנה".

"אנחנו מתרגשים מאוד", הוא אומר, "אין לי אפשרות להגדיר לך את האושר שיש אצלנו במשפחה. כיף לנו לראות את כולם בריאים ושלמים ועכשיו השמחה תהיה גדולה יותר".

צפו: שמואל גולדשטיין משחזר את הטבח (צילום: באדיבות ערוץ 20)

מיד לאחר הפיגוע, סיפרה ציפורה הלר, חמותו של שמואל כי "מרדכי סיפר לנו שערבים נכנסו לבית הכנסת וירו לכל עבר וניסו להרוג את כל מי שהיה שם. הוא ראה שהדלת פתוחה מעט, זחל על הרצפה והצליח להימלט".

לדבריה, "הוא הגיע לבית שלו, דפק בדלת, אימא שלו פתחה והוא סיפר לה כל מה שקרה. הוא בטראומה. זו חוויה קשה למבוגר, אז בטח שלילד. הוא דיבר עם עובדת סוציאלית מבית החולים. הוא מדבר ונראה טוב אבל הוא לא דיבר על הרגשות שלו, הוא סיפר את הסיפור עוד פעם ועוד פעם".

חודש לאחר מכן ועם התאוששותו התראיין האב לערוץ 20 ושחזר את שאירע בבית הכנסת כאשר שני המחבלים נכנסו באמצע תפילת שמונה עשרה וטבחו במתפללים, משחזר גולדשטיין. "הם הגיעו עם כלי נשק, ואחד מכלי הנשק נתקע ולא עבד. הם רצו לעשות מקסימום נזק והקב"ה שמר".

שמואל שהיה בין חיים למוות כשאושפז בבית החולים והחלמתו שהדהימה את הצוות הרפואי, אמר כי קיבל את חייו במתנה.

גולדשטיין מחוץ לבית הכנסת לאחר הטבח (צילום: זהר רווס)

בני הקהילה מתרגשים אף הם מחגיגית בר המצווה ובשיחה עם "כיכר השבת" אמר צבי, אחד מבני הקהילה, כי "זוהי שמחה של כולנו יחד. אנחנו חוגגים את הנס הגדול שעשה עימנו הקדוש ברוך הוא. אנחנו נבוא לבר המצווה ולעלייה לתורה ונעשה הכול כדי לשמח אות המשפחה כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר