ארה"ב: ריק סנטורום יתמודד לנשיאות

הסנאטור לשעבר ריק סנטורום הודיע שיתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. סנטורום התמודד כבר בפעם הקודמת והגיע למקום השני (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הבית הלבן. מי יגיע לכאן? (צילום: shutterstock)

ככל שהבחירות לנשיאות ארה"ב מתקרבות, הקרבות בשתי המפלגות מתחממים. הלילה (חמישי) הודיע הסנאטור לשעבר, ריק סנטורום, על הצטרפותו למירוץ.

הוא מועמד חדש-ישן משום שבבחירות הקודמות סיים במקום השני בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית, אחרי מיט רומני שהתמודד לנשיאות מול ברק אובמה. הפעם צפוי לו מאבק קשה הרבה יותר בפריימריז מול יותר מתמודדים.

לפני כמה ימים הודיע מגיש החדשות מייק האקבי (59) על התמודדות בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית ובכך ינסה לזכות במועמדות מטעם המפלגה בבחירות לנשיאות ארה"ב.

בתחילת השנה הודיע האקבי בשידור חי כי הוא מתפטר מתפקידו כמגיש ברשת "פוקס", זאת לאור השמועות שעלו כי בכוונתו לרוץ לנשיאות. "הערב אני אגיד יותר מלילה טוב, אני אגיד להתראות" אמר אז האקבי. "בזמן האחרון עלו שאלות וספקולציות לגבי האם אני מתכוון לרוץ לנשיאות. אם הייתי שולל זאת - הייתי יכול להמשיך להגיש את התכנית הזאת, אבל אני לא יכול להכריז הכרזה כזאת".

"לכן, הדבר המכובד ביותר לעשות כעת זה להפסיק את עבודתי כאן" אמר האקבי. במפלגה הרפובליקנית יעשו בבחירות הקרובות כל דבר אפשרי בכדי להשיב להם את השלטון. אחד השמות החמים הוא ג'ב בוש, אחיו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, שהודיע כי הוא "שוקל בחיוב" להתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות.

האקבי נחשב תומך גדול של ישראל. הוא ביקר בארץ מספר פעמים ולגלג רבות בתכניתו על היחס של הממשל הנוכחי הדמוקרטי בבית הלבן כלפי הסכסוך במזרח התיכון.

קודם לכן, פוליטקאי נוסף הודיע על התמודדותו, הסנאטור היהודי מוורמונט ברני סנדרס.

סנדרס נחשב לחבר הקונגרס העצמאי הוותיק ביותר, ועל פי מקורביו צפוי להודיע בימים הקרובים על התמודדותו למירוץ לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.

נכון לעכשיו הכריזו כבר כמה פוליטיקאים על התמודדותם, המובילה שבהם היא הילרי קלינטון, מטעם המפלגה הדמוקרטית. במקביל, ג'ב בוש ואחרים הודיעו על התמודדותם בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר