אסון "מדרגות המוות": המשטרה כינסה דיון להפקת לקחים

בלשכת מפקד מרחב דן של המשטרה התכנסו גורמים מהעירייה, נציגי הקהילה החרדית ובכירי המשטרה כדי להפיק לקחים מאסון מדרגות המוות בהלוויית הגר"ש וואזנר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
זירת האסון בהלוויה (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

ישיבה מיוחדת נערכה היום (חמישי) בלשכתו של מפקד מרחב דן במשטרה ניצב משנה שמעון לביא ובהשתתפות גורמים מעיריית בני ברק, נציגי הקהילה החרדית ונציגי חטיבת האבטחה במטה הארצי במסגרתה ביקשו הצדדים להקים צוות להפקת לקחים מאסון "מדרגות המוות" וכן על מנת להקים צוות התמודדות עם אירועים המוניים שכאלו.

כזכור, בעיצומו של מסע הלוויה ההמוני של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל קיפחו את חייהם האברך מוטי גרבר והחתן אהרון סאמט ז"ל, לאחר שנמחצו למוות תחת רגלי ההמון במדרגות ישיבת 'חכמי לובלין'.

בין המשתתפים היו העסקנים הרב חנניה צ'ולק, ראובן קורלנסקי, צבי חסיד, חיים נויגלבלט ואברהם שבתי גלבר כאשר לדבריהם מטרת הדיון היתה בניית נוהל משותף המיועד לאירועים רבי משתתפים.

בסיום הפגישה הוחלט על מספר צעדים של שיתוף פעולה בין צמרת פיקוד המשטרה לבין העסקנים שיובילו לשמירה על בטחון הציבור באירועים הבאים.

בין היתר הוחלט על הקמת כוח סדרנות אשר יוכשר ע"י המשטרה במסגרת יחידת התנדבות שתורכב מאנשי הקהילה החרדית.

רגעי האסון והדריסה בהלוויית פוסק הדור (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

כן הוחלט על הכנת רשימת כללי בטיחות ע"י חטיבת האבטחה במטא"ר אשר תסדיר אירועים מסוג זה ועליה יחתמו כל גדולי הרבנים מהעדה החרדית.

עוד הולט כי פורום זה ימשיך להיפגש על מנת להיערך לאירועים מעין אלו ולאבטחת שלום הציבור.

‫אחד העסקנים שהשתתף בפגישה אומר ל"כיכר השבת" כי במסגרת המנשר עליו יחתמו גדולי הרבנים ייקרא הציבור שלא להצטופף ולהידחף בהלוויית וכינוסים וכן לשמור על הסדר הציבורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר