צפו: זה לא רובוט, זה איש עם אנטנה מחוברת למוח

ניל הארביסון הוא הכלאה בין בן אנוש לרובוט, ולא, לא מדובר בבדיחה. עם אנטנה על הראש וצ'יפ במוח ניל רואה את החום ומרגיש את מה שקורה בחלל - על אמת.

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך "הצינור", ערוץ 10. תמונה ראשית: TED)

לראות ולא להאמין: בעולם המדע הבדיוני הוא לא ממש שונה, אבל בעולם האמתי של שנת 2015, ניל הארביסון, שהרכיב לעצמו אנטנה על הראש שמחוברת ישירות למוח - הוא ללא ספק תופעה מעניינת, מוזרה ואפילו מפחידה למדי. הארביסון, עיוור צבעים מלידה, החליט כי נמאס לו לראות את העולם בעיניים עיוורות לצבעים, ולכן ביקש ממנתח להרכיב לו אנטנה המחוברת לצ'יפ שהורכב במוחו על מנת לאפשר לו לראות צבעים.

אלא שהאנטנה הייחודית והמוזרה למדי מאפשרת להאביסון לא רק לראות צבעים רגילים שבני אדם רגילים יכולים לראות, אלא אף לראות צבעים באורכי גל שאינם נראים לעין האנושית, כמו צבעי אינפרה אדום ואינפרה סגול. זאת על ידי החיישן שמתרגם את הצבעים לסדרת אותות אנלוגיים המחקים את פעילותו של העין 'ומזרימה' למוחו את שלל הצבעים.

בימים אלו מבקר ניל, שאפשר בקלות לכנות אותו סייבורג (רובוט אנושי) ובראיון שהעניק לגיא לרר בתכנית 'הצינור' מספר ניל כי את הניתוח הוא עשה 'במתחרת' מכיוון שניתוח כזה הוא מסוכן ביותר ואסור לבצעו על פי החוק, כמו גם על פי האתיקה הרפואית - מה שגרם לו למצוא מנתח שיסכים לבצע ניתוח מוח מסובך ביותר, במחתרת ובאופן בלתי חוקי.

האנטנה הייחודית שמורכבת על ראשו מאפשרת לו גם לקלוט אותות מלוויינים מרוחקים - מאות אלפי קילומטרים מכדור הארץ. ובעצם להעניק לו כוחות על טבעיים, כשהוא מסוגל לעתים לראות גם את מה שקורה בחלל באמצעות הלוויינים המרוחקים.

בהרצאה שנתן מעל בימת 'טד' הדגים ניל, כאמור עיוור צבעים מלידה, כיצד הוא 'רואה' את הצבעים של חפצים שונים באמצעות האנטנה והצ'יפ. הוא גם סיפר על הקשיים השונים שנגרמים לו בעקבות העובדה כי האנטנה מורכבת באופן קבוע על ראשו. החל מבעיות עם הרשויות השונות, ועד אנשים שלא ממש מבינים אם מולם עומד רובוט או בן אנוש.

אנחנו מתקשים להחליט אם ניל הארביסון יותר מפחיד אותנו או יותר משעשע אותנו, מה שבטוח שמדובר בשינוי מסוכן למדי ולא ממש מומלץ לכם לשתול אנטנות וצ'יפים במוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר