גרפולוגיה: ציור העץ מגלה מדוע הילד מסרב ללכת לבית הספר

הוא ילד מוכשר שצריך להיכנס למוסד לימודים חדש בעקבות מעבר דירה, אך מסרב בתוקף. מה הסיבות? ציור העץ מגלה את הקושי המרכזי של הילד ויש גם פתרונות לסיוע (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
מדוע הילד מסרב ללכת לבית הספר? ציור העץ יגלה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

זהו ציור עץ של בני בן ה-15. לפני כחצי שנה חזרנו לגור בארץ (אנו משפחה ישראלית שירדה לחו"ל) ובני המוכשר נמצא כיום בבית ולא מעוניין לחזור למסגרת הלימודים החדשה בה התחיל ללמוד בארץ. מה ניתן לראות על מה שהוא עובר, וכיצד אפשר לעזור לו?

שלום רב,

כל מעבר והתחלה חדשה דורשים התמודדות לא קלה. בפרט מעבר כה חד מחיים בחו"ל לחיים בארץ, קל וחומר עבור נער בעל אישיות מופנמת שנמצא בתקופת ההתבגרות והתרגל לחברה ולתרבות שונה.

כפי שמשתקף בציור ובכתב היד ששלחתם, ההסתגלות החדשה קשה לבנך. העץ הזעיר שמשאיר סביבו חלל גדול ריק, משקף תחושת בדידות ופחד, ומיקומו בצידו השמאלי של הדף מסמל חשש מפני החברה והעתיד וצורך בהגנת הבית.

ציור העץ של הנער

לעומת זאת, ניתן לראות בפיתוח של הציר האנכי בעץ (בנך בחר לצייר עץ ברוש) התעניינות בתחום הלימודי, סקרנות ורצון להגיע להישגים. אך אלו מלווים במצוקה, קשיים ומצבי רוח משתנים.

הסיוע לו זקוק הבן היקר, הוא בכמה מישורים:

א. חשוב מאד שיקבל חיזוק להערכה העצמית שלו. כרגע הוא מעריך את עצמו פחות ממה שהוא באמת, וזה מקשה בין השאר ביצירת הקשרים חברתיים.

ב. הוא זקוק להרבה תמיכה והבנה, בפרט מהצוות החינוכי של בית הספר בו אמור ללמוד, כדי שיוכל להתאקלם יותר בקלות במסגרת החדשה, ולעבור את תקופת ההסתגלות בשלום. כפי שניתן לראות בציור, הוא חש "תלוש" וחסרה לו התחושה שהוא נמצא "במקום הנכון". (לעץ מצוירים שורשים שנראים תלושים).

ג. כדאי לבחון מחדש את מידת התאמתו לבית-הספר בה השתלב השנה.

ד. פנו לעזרה מקצועית. מאחר שניכרים לא מעט סימני מצוקה, וללא ספק המצב הקיים, בו הנער נמצא ללא מסגרת הוא מצב שדורש טיפול מיידי. יתכן שבהתחלה יתקשה לשתף פעולה עם מטפל מאחר והוא אינו נפתח בקלות, וקיימת בו עקשנות. אולם ברגע שיקבל עזרה מתאימה יוכל אי"ה לעלות על דרך המלך ולפרוח.

הערה: כל תכונה מתפרשת על פי הצלבה של מספר סימנים גרפולוגיים (לא רק סימן אחד), וביחס למכלול הציור.

אתם מוזמנים לשלוח ציורי עצים לכתובת המייל שמופיעה למטה.
יש לצייר בעיפרון עץ על גבי דף חלק (גודל 4A) ולחתום את שמכם על אותו הדף, לציין גיל, בן/בת ובאיזו יד אתם כותבים ולשלוח ל: tamarf.grapho@gmail.com

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר