קרב רב

הגר"א יוסף על הרב אמנון יצחק:"הוא מין ואפיקורוס"

הגאון רבי אברהם יוסף, יוצא במתקפה חריפה נגד הרב אמנון יצחק והרבי מהאלמין, שפתחו בחודש האחרון במלחמה נגד הכשרויות • הגר"א יוסף: "האינטרס שלהם רק כלכלי" • על הרב יצחק: "הוא מין ואפיקורוס" • הרב אמנון יצחק בתגובה: "דברים יוצאים מפה סרוח, אדם שחשוד בעבירות פליליות של איומים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אמנון יצחק והגר"א יוסף (צילומים: חדשות 24, יונתן סינדל - פלאש 90)

קרב רב: בחודש האחרון פתח הרב אמנון יצחק במלחמה של ממש נגד הכשרויות, כשהוא מציג שלל טענות שלדבריו מעידים כי אסור לאכול בשר ועופות מכשרויות רבות, כשלמאבקו מצטרף האדמו"ר מהאלמין.

במרכז המתקפה של הרב יצחק עומד ראש בד"צ "יורה דעה", הגאון רבי שלמה מחפוד אותו מכנה הרב יצחק "מחמוד".

מי שיצא נגד הרב יצחק בחריפות רבה הוא הגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון ובנו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, שבערב שבת תקף את הרב יצחק במהלך שידור ברדיו 'קול חי'.

"יש יהודי אחד שלפני שנתיים עשה חילול ה' שאין דומה לו, כל גדולי ישראל יצאו נגדו בצורה חריפה מאוד ותקיפה מאוד, היהודי הזה בצר לו - עומד בפני פשיטת רגל, גייס לו איזה אדמו"ר, ושניהם בעלי אינטרס מאוד מאוד ברור, רוצים להקים לעצמם גוף כשרות", אמר הגר"א יוסף.

"אני מצטער לומר דברים כל כך קשים, האינטרס שלהם - להפעיל גוף כשרות, הוא רק כלכלי, בשום אופן לא מונע מתוך יראת שמיים", הוסיף הרב יוסף.

"לצערי הרב", המשיך הגר"א במתקפה, "אנשים שומעים הרצאות, יש הודעות בכל העיר בכל המקומות שפלוני עומד לדבר, ושם הוא שופך את כל הדברים הכי הכי גרועים על כל גדולי ישראל, על ה' ועל משיחו".

בשלב זה של דבריו, החריף הגר"א יוסף את המתקפה נגד הרב יצחק ואמר: "האיש הזה נקרא מום ואפיקורוס, כל מי שמסייע בידו - הוא מסייע לא רק בידי עוברי עבירה אלא מסייע למין ואפיקורוס, להפיץ רעל ודרך חסרת כל כבוד לתלמידי חכמים ולתורתנו הקדושה, זו הסיבה שהאיש הזה מדבר כך".

צפו: הרב אמנון יצחק מגיב לדברים (מתוך אתר 'שופר')

"יש ברוך השם סדר, כל גופי הכשרות יש להם איזה הדגשים שבהם הם שמים את לבם יותר, וכל גופי הכשרות קיימים השגחות מצוינות, אין סיבה לערער", המשיך הרב יוסף.

"האדמו"ר הזה מעולם לא ראה שחיטה", תקף הגר"א, "האדמו"ר הזה מעולם לא ידע על מה הוא מדבר, הוא מסתמך על אותו האיש - שרבותינו כינו אותו מין ואפיקורוס".

תגובת הרב אמנון יצחק:

הרב אמנון יצחק לא המתין וכבר במוצאי השבת, במהלך שיעורו, השיב לגר"א יוסף. "כמה אנשים אוכלים נבלות וטריפות ופושעים אומרים להם שזה בסדר", אמר הרב וחזר והסביר את דעתו מדוע יש בעייה בגופי הכשרות המרכזיים.

באשר לגאון הרב אברהם יוסף תקף הרב יצחק ואמר: "יש אנשים יש להם פה סרוח, במקום להקים את הדת - עוקרים את הדת, במקום לשבח מעמידי הדת - מבטלים אותם בעיני ההמון, (בשלב הזה מתייחס הרב אמנון יצחק לרב אברהם יוסף בזלזול ומכנה אותו 'אברימי פפושדו'. י"כ), להגיד דברים יוצאים מפה סרוח, אדם שחשוד בעבירות פליליות של איומים על בעלי עסקים, שאם לא יתנו רווחים לאחיו (הגאון הרב. י"כ) משה - אזי לא יקבלו תעודת כשרות.

"והוא קורא לרב מהאלמין 'אחד שלא ראה שחיטה מימיו, לא ביקר מימיו במשחטה', איך אתה יכול להגיד דבר כזה - אדם סרוח ושקרן, האיש הזה היה שוחט שנים רבות, כתב קונטרסים על שחיטה, נכנס לכל מיני בתי מטבחיים בארה"ב ובארץ, יש לו עבודה במשך עשרות שנים, ואתה עם הפה הסרוח שלך אתה חושב שאתה יכול לנפנף אנשים? להטעות את הציבור, בושה וחרפה".

ההקלטה מתוך רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר