קרב במחנה הלאומי

נתניהו נגד ליברמן: "העביר 6 מנדטים מהימין לשמאל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס במעונו פעילי ליכוד כדי לשכנעם שלא לתמוך בהצעה שמרכז המפלגה יבחר את הרשימה לכנסת. בדבריו, עקץ את יו"ר 'המחנה הציוני': "לא עשינו סרט על הקמפיין, אבל עשינו קמפיין" ואת יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן: "6 מנדטים הועברו מהימין לשמאל" (אקטואליה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (ראשון) במעונו בירושלים עשרו פעילי ליכוד במטרה לשכנעם שלא לתמוך בהצעה שמרכז המפלגה יבחר את הרשימה לכנסת אלא להשאיר את הכוח בידי כלל מתפקיד הליכוד.

במהלך המפגש, סיפר ראש הממשלה לנוכחים כי "הייתה מערכת מאוד קשה, חלק מכם הייתם כאן, ולא יכולנו לדעת מה תהיה התוצאה. היא הפתיעה רבים, היא הראתה שהציבור בישראל נותן לנו, לליכוד ולמחנה הלאומי, מנדט ברור להוביל את המדינה שלנו".

נתניהו התייחס בעוקצנות ליו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג ואמר: "אז נכון, אנחנו לא עשינו סרט על הקמפיין, אבל עשינו קמפיין והבאנו את הנבחרת הטובה ביותר והמנוסה ביותר, שתמשיך להוביל את המדינה בצורה האחראית והמוצלחת שלה".

ראש הממשלה הויסף ותקף את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ואמר כי "קרתה פה תקלה והתקלה היא פשוטה: שישה מנדטים שנועדו להיות חלק מהקואליציה של המחנה הלאומי, הועברו מצד לצד".

"לא חושב שהיה אחוז אחד מאלה שהצביעו לישראל ביתנו שהיה מצביע לה אם היו אומרים להם שהם יתאחדו עם השמאל לקואליציה להפיל את ממשלת הליכוד", הוסיף ראש הממשלה, "הדבר הזה שינה את פני המערכה ונוצר אתגר איך מרכיבים ממשלה בנסיבות האלה?".

נתניהו הוסיף וסיפר כי הם עבדו קשה "42 ימים ו-42 לילות", כדי להרכיב את הממשלה והתלונן על כך שהמצב מאפשר לכל מפלגה זכות וטו וכן מפלגות דרשו הרבה יותר ממה שקיבלו. בעקבות כך, שב נתניהו והצהיר כי הוא רוצה להוביל שינוי בשיטת הממשל כדי להעצים את המפלגות הגדולות.

ממפלגת 'ישראל ביתנו' נמסר בתגובה כי "ראש ממשלה שהצביע בעד ההתנתקות וסירב לכלול בקווי היסוד של הממשלה סעיפים כמו מיגור שלטון החמאס, עונש מוות למחבלים, התחייבות לבנייה בגושי ההתיישבות ובשכונות היהודיות בירושלים, והסכים לוותר על השיוויון בנטל - אינו רשאי לדבר בשם הימין או המחנה הלאומי.

"כל ההתנהלות של ראש הממשלה נתניהו, כולל הקריאה הנרגשת בנוגע לערבים הנוהרים לקלפיות ביום הבחירות, ההתנצלות על כך מיד לאחר הבחירות וההמתנה המביכה שלו למפלגת העבודה שתואיל להיכנס לממשלתו, מוכיחה כי 'ישראל ביתנו' היא האלטרנטיבה הלאומית הימנית היחידה הקיימת במפה הפוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר