ארה"ב: עליה של 38% במקרי האנטישמיות בקמפוסים

מנתוני דו"ח שמפרסמת הליגה נגד השמצה עולה, כי בשנה החולפת התרחשו 520 מקרים אנטישמיים בקמפוסים בארה"ב. מדובר בעליה של 38% מהשנה האקדמאית אשתקד (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מאות אירועים אנטישמיים נרשמו בשנה האחרונה בקמפוסים השונים ברחבי ארצות הברית, ובליגה נגד ההשמצה מדווחים כי מדובר בעלייה משמעותית ומדאיגה.

מבדיקה שערכו בליגה, עולה כי בשנה החולפת אירעו 520 אירועים אנטישמים ואנטי ישראליים בקמפוסים. מה שגורם לעלייה של 38% בהשוואה לשנה האקדמית הקודמת.

אברהם פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד ההשמצה אמר כי "התקריות הללו מטרידות והן מגבירות את הדאגה בקרב הקהילות היהודיות בנוגע לאווירה כלפי סטודנטים יהודים בקמפוס".

הוא הוסיף כי "הרוב המוחץ של התלמידים מדווח על תחושת ביטחון, אך התקריות שדווחו בקמפוסים מסוימים הן מדאיגות וחייבים לטפל בהן באופן יזום".

בשנה האחרונה נרשמו לא מעט יוזמות לקמפיינים לחרם על ישראל. על כך הגיב המנכ"ל כי "ככלל, לקמפיינים ומחאות נגד ישראל הקוראים ל-BDS (חרם), יש השפעה מוגבלת, אולם כמה סטודנטים יהודים דיווחו באופן פרטני כי חשו מאוימים ומוטרדים. לא מתקבל על הדעת שסטודנטים יהודים יצטרכו להסתיר את זהותם על מנת למלא תפקיד פעיל בחיי הקמפוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר