ועשית ככל אשר יורוך?

הגר"ש כהן תקף - אולם רוב נציגי ש"ס מחזיקים באייפון

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס יצא כנגד השימוש בטלפונים ניידים שאינם 'כשרים', אולם מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי רוב הנציגים של התנועה בכנסת מחזיקים במכשיר אייפון, שאינו מאושר. הראשון שהודיע כי יעבור למכשיר כשר כבר בימים הקרובים - יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי. כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת של ש"ס (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל, אורי לנץ, הדס פרוש, פלאש 90)

ועשית ככל אשר יורוך? נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי שלום כהן - הדמות הרוחנית הבכירה ביותר במפלגה, יצא אתמול (שני) במתקפה חריפה נגד מחזיקי הטלפונים הניידים הלא כשרים וקרא לציבור החרדי שלא להשתמש במכשירים באומרו "שאף אחד לא יאמר 'אני מבוטח'".

יתרה מכך, בסיום דבריו הוא פנה ליו"ר ש"ס אריה דרעי ושאל אותו באופן אישי האם הוא מחזיק במכשיר לא כשר וזה השיב כי יש לו מכשיר מאושר - מה שמוכיח שדעתו של הגר"ש כהן היא כי גם לעוסקים בצרכי ציבור אסור להחזיק במכשיר נייד 'לא כשר'. "כיכר השבת" בדק באיזה טלפונים ניידים משתמשים חברי הכנסת של ש"ס ומי מהם מתכוון להחליף את המכשיר בעקבות קריאתו של נשיא מועצת חכמי התורה.

יצייתו לפסיקת המנהיג הרוחני? חברי הכנסת נהרי וכהן עם נשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

מהבדיקה עולה כי כל חברי הכנסת של ש"ס - יצחק כהן, יעקב מרגי, דוד אזולאי, יצחק ועקנין ויואב בן צור מחזיקים במכשיר אייפון (לא כשר) של חברת אפל. היחיד שמחזיק בסלולרי מאושר הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהטלפון הנייד שלו משווק על ידי חברת ''רמי לוי' וזוכה לכשרות.

"כיכר השבת" פנה אישית לכל חברי הכנסת של התנועה בשאלה האם בעקבות דבריו הנרגשים של הגר"ש כהן בכוונתם להחליף את המכשיר הנייד שלהם, רובם בחרו שלא להגיב, אולי מתוך מבוכה שהם לא מקיימים את פסיקת רבם.

דברי הגר"ש כהן נגד הטלפונים הלא כשרים (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

מי שכן בחר להגיב היה יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, שהחליט להחליף את המכשיר הסלולרי שלו בעקבות הוראת הרב שלום כהן. "אכן אני אמור להחליף את המכשיר לכשר. אני אתפנה לזה בשבוע הבא, אבחן את שלל האפשרויות" אמר מרגי ל"כיכר השבת".

מנכ"ל ש"ס חיים ביטון שנכנס אתמול לתפקידו החדש כמנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני אמר ל"כיכר השבת" כי הוא מחזיק במכשיר כשר.

כזכור, במהלך טקס ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס אמר נשיא המועצת הגר"ש כהן: "צריך להיזהר, דיברתי גם עם היצרנים, צריך להיזהר, לא לחייב שום... לא פלאפון ולא שום דבר, אם הוא לא כשר בתכלית הרי זה בר מינן הורס, הורס עד הסוף, אף אחד לא יכול לומר שאני יכול לשמור את עצמי".

יחליף את המכשיר הלא כשר כפסיקת הגר"ש כהן? שר הדתות דוד אזולאי ונשיא המועצת

הגר"ש כהן המשיך בדבריו הכאובים ואמר: "מי יכול לבוא ולהגיד 'יש לי בכיס משהו אבל זה לא מפריע לי', שקרן בן שקרן, אני אמרתי את זה לרבנים והם הזדעזעו, מי יכול להאמין לעצמו ולמר 'אני בטוח', ביטוח לאומי.. ביטוח אביטח.. מי שיש לו שיזרוק את זה, אם לא - פסול האדם הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר