סערה: מנכ"ל ענקית התקשורת אורנג' בעד החרם על ישראל

מנכ"ל ענקית התקשורת אורנג' אמר בקהיר כי היה מוכן לנתק את קשריו עם ישראל "כבר מחר" אולם חושש מקנסות. פרטנר: "מצרים על הדברים". לפיד תקף: "חוצפה וצביעות" (כלכלה, צרכנות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לוגו אורנג' (צילום: שאטרסטוק)

החרם בעולם נגד ישראל: מנכ"ל חברת התקשורת אורנג' סטפן רישאר אמר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בקהיר כי היה רוצה לנתק את קשריו עם המפעילה הישראלית - אם היה יכול כבר מחר, אולם הדבר עלול לפגוע בחברה כלכלית והיא תיאלץ לשלם קנסות ענק באם תחליט על צעד שכזה.

"אני הייתי מוכן לוותר על זה כבר מחר בבוקר, אבל אני רוצה להבטיח שאין סיכונים משפטיים העומדים בפני אורנג'. אני רוצה לסיים את זה, אבל אני לא רוצה לחשוף את אורנג' לרמה של סיכון וקנסות שיוכלו ממש להשפיע על החברה".

"צר לי לומר, אבל סכסוך עם שותף, כשיש לך עמדה משפטית אפסית בבתי המשפט בישראל, זה לא משהו שהייתי ממליץ עליו לחברה שלי. אני לא הולך לשלם מאות מיליוני אירו רק בגלל שאני לוקח סיכון, סיכון ענק, במונחי הקנסות שיהיה עלינו לשלם אם היינו נכנסים לתהליך האכזרי הזה".

מנכ"ל פרטנר הפועלת בישראל, חיים רומנו, אמר בתגובה ל-ynet כי הוא חושש מפגיעה כפולה בחברה - הן מעצם האמירה והם מזעמו של הצרכן בישראל. "חשוב להדגיש כי חברת פרטנר אינה חברת בת של אורנג' ואינה בבעלות של חברת פראנס טלקום המחזיקה את מותג אורנג', אלא בבעלות סבן קפיטל. חברת פרטנר מחזיקה את מותג אורנג' עוד מ-1998, בזמן שהמותג היה בבעלות האצ'יסון ההונג קונגית".

"לחברת פרטנר הסכם זכויות שימוש במותג עם חברת פראנס טלקום, הסכם שחודש רק לאחרונה והוא בתוקף 10 שנים. אנחנו מצרים על דבריו של מנכ"ל אורנג' צרפת, אם אכן הדברים נאמרו, ודוחים את הדברים מכל וכל. חברת אורנג' פועלת כדין ותמשיך לתת שירות לכל שכבות האוכלוסייה באשר הן".

בעקבות דבריו של מנכ"ל ענקית התקשורת אורנג', תקפו חברי כנסת בישראל את החברה. סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי קיימה התייעצות מיוחדת עם השגרירות בפריז בכוונתה לשלוח מכתב דחוף למנכ"ל החברה בעקבות הדברים.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לדברים ואמר: "אני מגנה מכל וכל את דברי מנכ"ל אורנג'. בדרך של חרמות לא יצליחו לכפות על ישראל שום דבר והדרך היא רק בהידברות ובמשא ומתן" דרעי הוסיף: "אני מתכוון לפנות למנכ"ל פרטנר ולראשי החברה ולהציע להם כל סיוע כדי להתמודד עם כוונות החרם של אורנג' העולמית".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה כי "מדובר בחוצפה וצביעות ברמה הגבוהה ביותר. אני לא זוכר שהייתה לו בעיה להרוויח פה כסף ולקבל את מיטב כספי הציבור הישראלי. מדינת ישראל היא אי של שפיות בתוך השכונה הקשה בעולם ואנחנו בטח לא מוכנים לקבל הטפות מוסר מאירופאים מדושני עונג ומנותקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר