לאחר הסערה, מגיעה ההתנצלות

מנכ"ל אורנג' העולמית: "זו אי הבנה. אוהב את ישראל"

לאחר שעורר סערת ענק כשאמר כי מבחינתו "אפשר לוותר על הקשר לישראל", מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, מתנצל ומסביר את הדברים מעוררי התרעומת. "מדובר באי הבנה. אנחנו אוהבים את ישראל. אני נפגע מהרעיון שמישהו חשב שאנחנו רוצים לצאת מישראל מסיבות פוליטיות" (חדשות, בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר (צילום מסך: מתוך ynet)

לאחר שעורר סערת ענק בישראל, מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר מתנצל ומסביר. "בצורה נחרצת אני רוצה לומר שאני נפגע מהרעיון שמישהו חושב שאנחנו רוצים לצאת מישראל מסיבות פוליטיות" אמר רישאר בראיון לאתר ynet ול"ידיעות אחרונות".

רישאר עורר סערה גדולה לאחר שאמר במסיבת עיתונאים במצרים כי מבחינתו ניתן לנתק את הקשר עם ישראל באופן מיידי. "אני מוכן לוותר על הקשר עם פרטנר הישראלית כבר מחר בבוקר" אמר אז רישאר, בהתבטאות שיוחסה לתנועת החרם ההולכת וגוברת כנגד ישראל.

כאמור, כעת מגיעה ההתנצלות. "אנחנו חברים של ישראל, אין לזה שום קשר לישראל, אנו אוהבים את ישראל" אמר רישאר בראיון וטען כי מדובר באי הבנה. לדבריו, "הנקודה היא שאורנג' טלקום אינה פועלת בישראל. מעולם לא היינו בישראל, ואולי חבל שזה ככה. למעשה יש לנו חברה מקומית שנקראת פרטנר, שמשתמשת במותג שלנו אורנג'".

"הנקודה השנייה היא שאורנג' פועלת ב-29 מדינות. כשאני אומר פועלת, אני מתכוון לשירותי טלקום. המדיניות שלנו הייתה תמיד לא לתת רישיון למותג שלנו, כי אנו חושבים שהמותג שלנו הוא ליבת העסק שלנו בתחום הטלקום, ולכן העיקרון שלנו הוא לתת רישיון למותג".

רישאר הוסיף, "תמיד אמרנו לפרטנר שהמדיניות שלנו היא לא לתת רישיון למותג, כי אנו לא עושים את זה באף מקום אחר בעולם. אין לזה שום קשר לישראל, אנחנו משקיעים כסף ביוזמות חדשנות בישראל, אנחנו חברים של ישראל, אין לזה שום קשר למחלוקת פוליטית שאני לא רוצה להיכנס אליה. זו נקודה מסחרית בלבד שנוגעת לשימוש במותג שלנו על ידי חברה בהסכם רישיון".

"אף פעם לא אמרתי שאורנג' רוצה לצאת מישראל, אין לזה היגיון כי אנחנו לא מפעיל בישראל. יש לנו אנשים בישראל, אנחנו מאוד שמחים להיות בישראל, יש לנו הרבה קשרים בישראל. אני חוזר שוב, מעולם לא אמרתי שאורנג' רוצה לצאת מישראל".

לדבריו, "מה שאמרתי בדיוק זה שאנחנו רוצים להפסיק את הסכם המותג כי אין לנו הסכם כזה עם אף אחד בעולם, זו לא בעיה ישראלית. בכנות אני חושב שמילותיי לא הובנו נכון, אני דיברתי על עניין מסחרי טהור. המדיניות שלנו היא לתת רישיון למותג, לא היית מודע לכך שיש קמפיין בינלאומי שנוגע לכך. אני מאוד מצטער על זה, אבל אין שום קשר בין הנושא הספציפי הזה שהוא ההסכם עם פרטנר והקונטקסט".

רישאר טען כי אכן הופעל עליו לחץ לנתק את קשריו עם ישראל. "זה נכון שקיבלתי מיילים וגלויות שנוגעים לכך, אבל זה לא חדש. אני מנכ"ל החברה כבר כמעט שש שנים ותמיד נשאלתי על כך ואין בכך שום חדש. אני יודע שיש אנשים באירופה שמשתמשים במצב הזה כדי לנסות ללחוץ על אורנג', הצלחנו להתנגד לזה. תמיד עניתי על כך בצורה ברורה".

נציגי שירות באורנג' משכנעים לקוח שלא להתנתק

כזכור, דבריו של רישאר עוררו סערת ענק בישראל, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו וחיים סבן, מבעלי פרטנר הישראלית, דרשו כי ממשלת צרפת, המחזיקה באחוזים בחברה הצרפתית, תפעיל את השפעתה בכדי שרישאר יחזור בו מהדברים. בנוסף, בפרטנר הישראלית כבר הודיעו כי הם שוקלים תביעה משפטית כנגד אורנג' העולמית, זאת בשל הנזק שנגרם לחברה בעקבות דבריו של רישאר, כאשר לקוחות רבים הודיעו כי בכוונתם לשקול להתנתק מהחברה.

רישאר, שמנסה כעת למזער נזקים, טען כי "חרם הוא עניין של פוליטיקה. אני לא אוהב את עניין החרם כי אני חושב שהלקוחות שלנו סובלים מזה. כחברה מסחרית מה שאנחנו רוצים לעשות זה עסקים ולא חרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר