מדאיג: עלייה בטרור ובהפרות הסדר בירושלים

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה מדאיגה במעשי טרור ובהפרות סדר, כאלה המופנים גם כלפי כוחות הביטחון. בנוסף מתמודדים הכוחות עם זיופי תעודות של מבריחי גבול (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

בשבועות האחרונים נרשמה מגמת עלייה בניסיונות לפגוע בלוחמי גדוד המעברים עם מטעני חבלה ובקבוקי תבערה וכן נרשמו הפרות סדר נגד אזרחים ברחבי העיר ירושלים.

ביממה האחרונה נזרק מטען חבלה לעבר לוחמי גדוד המעברים של המשטרה הצבאית. מדובר במטען שישי שנזרק בשבועיים האחרונים במטרה לפגוע בלוחמים.

מפקד הגדוד, סגן-אלוף גיל מימון אמר כי "יש עלייה בכמות הפרות הסדר שבאה לידי ביטוי בזריקת בקבוקי תבערה ואבנים, וירי זיקוקים לעבר המחסומים. לדוגמה, לפני ארבעה ימים תפס לוחם של הגדוד רכב ובו כוורות זיקוקים שנועדו לירי על המעברים".

הלוחמים מתמודדים לא רק עם עם מטעני חבלה ובקבוקי תבערה, אלא גם עם מחבלים שמנסים להוציא אל הפועל פיגועי התאבדות. באותו היום שבו נזרקו מטעני חבלה הגיעה מחבלת למחסום שועפט ונתפסה על ידי לוחמת משמר הגבול.

הלוחמת סיפרה על שאירע: "במשמרת הבוקר עצרתי טיולית שיצאה ממחנה הפליטים שועפט. בדקתי תעודות לנוסעי הטיולית עד שהגעתי לאישה שנראתה חשודה היא הייתה עם יד בכיס כל הזמן ונראתה לחוצה".

במקביל מתמודדים הלוחמים עם עבירות פליליות חמורות פחות. "אתמול תפסנו רישיון נהיגה מזויף ברמה גבוהה מאוד", סיפר סא"ל ממון. "מאחורי זיוף איכותי יש כסף גדול. לכל לוחם ולוחמת יש מספר שניות בודדות לבחון תעודה ולזהות האם מדובר בזיוף, ובמקביל להבחין בסימנים מחשידים. אנחנו גאים שהלוחמים שלנו מצליחים לזהות את הזיופים ולאתרם על אף התחכום ומורכבות המשימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר