מפלת ענק לנשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן

מספירת רוב הקולות בבחירות בטורקיה עולה כי מפלגתו של הנשיא ארדואן ספגה מפלה קשה ולא זכתה ברוב בפרלמנט. בנוסף, המפלגה הכורדית עברה את אחוז החסימה (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בסיון תשע"ה | 07.06.15
ספג מפלה, ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

מספירת מרבית הקולות בבחירות שנערכו היום (ראשון) בטורקיה עולה כי "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP), מפלגתו של הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן, ספגה מפלה קשה ולא זכתה ברוב בפרלמנט. בשל כך, ארדואן ככל הנראה לא יצליח להעביר לידיו סמכויות נרחבות ולשלוט במדינה ביד רמה כפי שרצה.

מספירת למעלה מ-90 אחוז מהקולות עולה כי מפלגתו של ארדואן זכתה בקצת למעלה מ-40 אחוז בלבד מהקולות. בשל כך, למפלגתו של ארדואן יהיו כ-260 מושבים בלבד בפרלמנט, זאת כאשר בכדי להגיע לרוב, היה עליה להגיע לפחות ל-330 מושבים.

בנוסף, "מפלגת העם הדמוקרטית" (HDP), הפרו-כורדית, זכתה, כך על פי הדיווחים בטורקיה, בקצת למעלה מעשרה אחוזים מהקולות, כאשר אחוז החסימה בטורקיה עומד על 10 אחוז.

בשנים האחרונות שלט ארדואן בטורקיה ללא מיצרים כאשר למפלגתו היה רוב גדול בפרלמנט והיא לא נאלצה להרכיב קואליציה. לאחר שארדואן עבר מתפקיד ראש הממשלה אל תפקיד נשיא טורקיה, הוא תכנן לנצח בבחירות הנוכחיות, לשנות את שיטת הממשל במדינה ולהפוך את השיטה למשטר נשיאותי שיעניק לו סמכויות נרחבות וכך יוכל לשלוט במדינה ביד רמה וללא מעצורים.

כאמור, בעקבות התוצאות היום הוא נאלץ לאפסן לעת עתה את תכניותיו וכלל לא ברור האם אי-פעם הוא יוכל להעביר רפורמה כל כך משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר