"בשל היותם יהודים"

כתב אישום נגד המחבל שדקר שני חרדים בליל שבועות

הפרקליטות הגישה לביהמ"ש המחוזי בירושלים כתב אישום נגד המחבל שדקר שני קטינים חרדים בליל שבועות בדרך לכותל. על פי כתב האישום הוא עשה זאת כי "הם יהודים" (משפט)

תיעוד הפיגוע (צילום: מצלמות האבטחה של יחידית "מבט 2000")

פרקליטות מחוז ירושלים,הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד המחבל ג'ון קאקיש, שדקר שני נערים חרדים בליל שבועות בדרכם לכותל המערבי.

כתב האישום הוגש בגין שתי עבירות של חבלה חמורה בכוונה מחמירה ממניע גזעני, עבירת שיבוש מהלכי משפט ועבירת החזקת סכין.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אילה גלברד- יעקב, בערב שבועות גמלה בליבו של קאקיש, בן ה-19, ההחלטה לפגוע ולפצוע יהודים. הוא הגיע לאזור שער שכם שבירושלים, וקנה סכין בעלת להב מקובע באורך של כ- 30 סנטימטרים. בסמוך לחצות נטל את הסכין, הטמינה במעילו ויצא לשוק ח'אן אל זית שברובע המוסלמי, שם המתין ליהודים שיעברו במקום על מנת לפגוע בהם.

תיעוד רגעי הפיגוע במצלמות האבטחה (צילום: מצלמות האבטחה של יחידית "מבט 2000")

בשעה 02:30 לפנות בוקר פסעו שני הקטינים החרדים, יחד עם חבורת נערים, כשהם לבושים בלבוש חסידי, לכיוון הכותל המערבי בירושלים, דרך שער שכם. קאקיש חיכה במקומו עד שהחבורה תחלוף, ולאחר שהתרחקה ממנו בכעשרה מטרים, שלף את הסכין ורץ בעקבות החבורה. על פי כתב האישום הוא דקר את שני הקטינים בשל היותם יהודים וכן בעט בקטין אחר, ולאחר מכן נמלט מהמקום, כשהוא משליך את הסכין והמעיל.

כתוצאה מכך נפצעו שני החרדים באורח קל עד בינוני ופונו לבית החולים.

בכתב האישום נטען כי "במעשיו פצע הנאשם וגרם חבלה חמורה שלא כדין לשני קטינים בסכין, בכוונה להטיל בהם נכות או מום או לגרום להם לחבלה חמורה, וזאת ממניע של גזענות ושל עוינות לציבור מחמת השתייכות דתית".

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר