החלטה מקוממת

ביהמ"ש העליון בארה"ב: יליד ירושלים - לא ישראלי

בית המשפט העליון בארה"ב פסל חוק שקבע כי אזרחים שנולדו בירושלים יוכלו להגדיר את עצמם כישראלים: "רק לנשיא יש זכות בלעדית להחליט בעניין" נקבע. ממשל אובמה: במידה והעתירה תתקבל - זה ייתפש בעולם כשינוי העמדה האמריקנית ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך ליכולת להשפיע על תהליך השלום (עולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
בניין בית המשפט העליון בארה"ב (צילום: shutterstock)

בית המשפט העליון בארה"ב פסל היום (שני) בהחלטה מקוממת חוק שהיה אמור לאפשר לאזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים להגדיר את עצמם כישראלים. ההחלטה ניתנה ברוב של שישה שופטים מול שלושה.

בין היתר קבעו השופטים בהחלטתם כי רק לנשיא ארצות הברית יש זכות להעניק הכרה רשמית בריבונותה של ממשלה זרה.

ההחלטה ניתנה בתיק שעסק בתביעת הוריו של הילד מנחם זיבוטופסקי, הנלחמים כבר כעשור בהחלטת הממשל האמריקני שלא לרשום את בנם בדרכון כיליד ישראל, זאת מאחר והוא נולד בירושלים.

העתירה של הורי הילד, ארי ונעמי זיבוטופסקי, התבססה בעיקרה על חקיקה של הקונגרס משנת 2002, שקבעה כי אמריקנים שנולדו בירושלים יוכרו כמי שנולדו בישראל.

למרות זאת, ממשל ג'ורג' בוש הבן התנגד בתוקף להחלטה בנימוק שעתיד בירת ישראל יוכרע אך ורק במשא ומתן על הסדר הקבע בין ישראל לבין הפלסטינים. לטענת הממשל, עד לסיום משא ומתן שכזה על ארה"ב להישאר ניטרלית.

ממשל אובמה טען בבית המשפט כי במידה והשופטים יקבלו את העתירה זה ייתפש בעולם כשינוי העמדה האמריקנית ועלול לגרום ל"נזק בלתי הפיך" ליכולת של ארה"ב להשפיע על תהליך השלום באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר