מלחמת הקצאות בבני ברק

מקורבי זייברט: "נאשר את ההקצאות בלי דגל התורה"

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט החליט לטפל בהקצאת חמישים המגרשים הציבוריים האחרונים בעיר ועורר סערה בזירה הפוליטית בעירייה • ב'דגל התורה' חוששים מ'דיל' שסגר זייברט עם ש"ס בקדנציה הקודמת ומהקצאות לטובת 'הפלג הירושלמי' • מקורבי זייברט: "יש לנו רוב להקצאות גם בלי 'דגל התורה'" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט וסגנו מנחם שפירא אצל מרן הגראי"ל (צילום ארכיון: כיכר השבת)

מלחמת הקצאות בבני ברק: לפני כחודשיים פורסמה ביומונים החרדיים מודעה "תמימה" למראה בה מודיע ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט על פתיחת ההרשמה ל"הקצאות" שטחים ציבוריים על-ידי הנהלת העירייה תוך פירוט התנאים הדרושים להגשת בקשה לזכאות לכך.

המודעה שכלל לא בלטה למרבית קוראי העיתונים גרמה לפתיחת "תיבת פנדורה" שמאיימת כעת להצית את אש המחלוקת בעיר התורה והחסידות.

מתברר שזייברט החליט באומץ רב, יש לציין, לטפל ב"תפוח האדמה הלוהט" שעד עתה נמנעו ראשי העיר הקודמים מלגעת בו. מדובר בחמישים המגרשים הציבוריים האחרונים בעיר בני ברק (הידועה כצפופה במיוחד) כאשר על הזכייה בהם מתמודדים עשרות ואולי אף מאות גופים - החל מהנהלת בתי כנסיות, חסידויות, מוסדות, ישיבות, סמינרים, תלמודי תורה ועמותות חסד המבקשים כולם לקבל מגרש ב"חינם" ומנסים לשכנע כעת את חברי הוועדה בפעילותם הברוכה והנחוצה.

"צריך לזכור כי למעלה מ-12 שנים לא התקיימה הקצאה בעיר ועל כן הביקוש רב מההיצע מה שגורם ללחצים גדולים", מסביר גורם בכיר בעירייה ל"כיכר השבת". הגורם מוסיף כי "מטבע הדברים, העניין יוצר מתח בין הקהילות השונות כאשר כל חוג, עדה ומגזר מבקשים שיכירו בהם וידאגו לצורכיהם".

לדברי הגורם, בכוונתו של זייברט אכן לפעול למען הקצאות שוויוניות על פי קרטריונים מקצועיים בלבד במטרה לייצג את כל האוכלוסיות בעיר. "לא תהיה כל אפלייה, כולם יקבלו מה שמגיע להם", מסביר הגורם.

אלא שמתחת לפני השטח מתברר כי הזירה הפוליטית הפנימית סוערת ומבעבעת.

ב'דגל התורה' זועמים וכועסים ואף מנסים לבטל את ההליך, שם חוששים כי זייברט "יפלה לטובה" גופים ומוסדות המזוהים עם הזרם החסידי. בנוסף חוששים שם מכך שראש העיר יעדיף מוסדות המזוהים עם סיעת ש"ס המקומית זאת בשל 'ברית' שיצר עם ראשי התנועה עוד בקדנציה שעברה ובעיקר חוששים מכך שזייברט יקצה שטחים למוסדות ובתי כנסת המזוהים עם "הפלג הירושלמי".

חנוך זייברט עם יעקב אשר (צילום ארכיון: שוקי לרר)

ב'דגל' מנסים כאמור לטרפד את העניין ומתעקשים כי באם ראש העיר אינו מתכוון לשתף אותם בכל התהליך בשקיפות מלאה ובשוויוניות הרי שעדיף שהמכרזים לא ייצאו אל הפועל.

בתגובה אומר ל"כיכר השבת" גורם בכיר בעירייה כי ההקצאות יעברו עם נציגי דגל או בלעדיהם. "לא נפלה אף אחד וגם הליטאים כמו החסידים ושאר העדות והמגזרים יקבלו בשוויוניות אבל שאף אחד לא יאיים עלינו", מבהיר בנחרצות המקורב לראש העיר.

"גם אם החשש שש"ס תקבל יותר - הוא מוצדק, אין סיבה לאיומים", אומר ל"כיכר השבת" גורם נוסף המעורה בנעשה במסדרונות בעירייה ומסביר: "בקדנציה הקודמת ביקש ראש העיר דאז מסיעת דגל התורה יעקב אשר לקדם את נושא ההקצאות זאת כאשר ממלא מקומו חנוך זייברט מסיעת אגודת ישראל הביע התנגדות לכך".

"זייברט פנה בזמנו ליו"ר התנועה משה גפני וביקש את התערבותו בנושא לאור שיתוף הפעולה ההדוק בין אגודת ישראל לדגל התורה אך נענה על ידו כי הוא איננו אחראי על יעקב אשר", חושף הגורם, "לזייברט לא היתה ברירה והוא פעל במשותף עם ש"ס בכדי לעצור את ההליך והצליח בכך".

"כעת הליטאים איחרו את הרכבת, הם יצרו במו ידיהם את ה'דיל' בין אגודת ישראל לש"ס ועכשיו הם מבקשים שלא להתייחס אליו? ברור שזייברט יעמוד במילתו ויפעל יחד עם הספרדים בשיתוף פעולה מלא כפי שהיה בקדנציה הקודמת", מסביר הגורם.

זייברט חוגג יום הולדת למנחם שפירא (צילום ארכיון: כיכר השבת)

"באשר לטענה כביכול זייברט ידאג ל"מחבלים" (הפלג הירושלמי. י"כ), גם כאן אין למי לבוא בטענות. מדובר על הקצאה לטובת בית הכנסת של הרב טוננפלד בקריית הרצוג בצפון בני ברק. בעבר דווקא ראש העיר הליטאי הסכים עמו באותם ימים כאשר מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה חי ונלחם באגו"י כדי שיאשרו שטח בעבורו. מה קרה כעת? הרב אלישיב נפטר והאינטרסים התהפכו? הרי אתם ב'דגל התורה' התעקשתם לדאוג לו, מה קרה עכשיו שפתאום אסור לתת לו כלום?", תוהה הגורם.

הגורם מוסיף ואומר כי "לגופם של דברים בדגל התורה צריכים להבין שאי אפשר לאחוז את החבל משני קצותיו. כיום יש לסיעת בני תורה שני נציגים המייצגים אוכלוסיה של 5,000 בוחרים. ראש העיר לא יכול להתעלם מהם בהקצאות".

"ממה נפשך", הוא מוסיף, "אם הם חלק מהציבור הליטאי, אז שבדגל ידאגו להם ואם הם לא חלק מהם אז א. דגל התורה צריכה להבין שכוחה נחלש והיא תקבל פחות. ב. זייברט יהיה חייב להתייחס אליהם (בני תורה) כקבוצה חדשה ונפרדת ולהקשיב לדרישותיהם".

הגורם מצהיר כי ההקצאות יעברו בכל מקרה. "לאגודת ישראל ולש"ס יש רוב של 15 נציגים חברים במועצה (מתוך 25) ובאם בני תורה יצטרפו הרי שיש עוד 2 אצבעות ומדובר ב-17 נציגים מה שנותן לראש העיר רוב מוחץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר