האלוף אביב כוכבי: "גבול סוריה הפך לזירת פיגועים פעילה נגד ישראל"

אלוף פיקוד צפון אביב כוכבי בטקס האזכרה השנתי לחללי מלחמת לבנון השנייה אמר כי הזירה הצפונית עוברת שינוי רדיקלי וקרא להכין את כוחותינו בחזית הלבנונית והמזרחית (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האלוף אביב כוכבי באתר ההנצחה (צילום: דובר צה"ל)

תשע שנים אחרי מלחמת לבנון ובצה"ל נערכים לסבב לחימה נוסף בלבנון. אלוף פיקוד צפון אביב כוכבי אמר כי על צה"ל להיות ערוך לכל תרחיש בגבול לבנון.

את הדברים אמר האלוף בטקס האזכרה השנתי לחללי מלחמת לבנון השנייה, אשר נערך באתר ההנצחה בהר אדיר. במהלך לחימת כוחות צה"ל נגד ארגון החיזבאללה נפלו 121 חיילים.

"הזירה הצפונית עוברת שינוי רדיקלי והמגמות המתהוות טומנות בחובן התפתחויות שליליות. לצד האסלאם השיעי הקיצוני, מתפשט בזירה הסורית וברמת הגולן הג'יהאד העולמי, המזריק למזרח התיכון את מלחמות הדת", אמר.

האלוף הוסיף ואמר כי "גבול סוריה הפך לזירת פיגועים פעילה כנגד מדינת ישראל, נמשכת התעצמות האויב בטילים ורקטות, ואיראן שמגבירה נוכחותה באזור, גם מציידת את אויבנו וגם מכווינה רבים מניסיונות הפיגוע נגדנו".

"אל לנו להסיק מסקנות ממצב זמני בו המדינות וארגוני הטרור עסוקים בעצמם, ואין לגבש אסטרטגיה או לתכנן את בניין הכוח הצבאי לאור הווה מתעתע, חולף ולא יציב", הוסיף כוכבי.

עוד אמר כי "המצב יכול להשתנות באחת. עלינו להכין את כוחותינו ליום פקודה, הן בחזית בלבנון והן בחזית המזרחית, ומולן נעמיד מענה חד ונחרץ, שתוצאותיו יהיו ברורות וחד משמעיות. זו היא משימתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר