במהלך הכנסת ספר תורה: הגר"ח קנייבסקי ראה את החפץ חיים • תיעוד

אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בבני ברק הוכנס ספר תורה תרומת הנגיד גבריאל זכרייב. במעמד צפה הגר"ח לראשונה בתמונות של מרן החפץ חיים (חרדים)

(צילומים: ישראל ברדוגו, אלי סגל)

אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בבני ברק הוכנס אמש (רביעי) ספר תורה במעמד נשגב ומרומם לזכרם לזכרם של מרנן ורבנן זצוק"ל הי"ד שנהרגו על קידוש השם על-ידי הנאצים ועוזריהם בשנות האימה באירופה.

ספר התורה אשר הוכנס לכבודה של תורה למעונו של מרן הגר"ח הוא אחד משלושה ספרי תורה שכתיבתם החלה ביוזמה מיוחדת לקראת כ"ו אייר, יום התאריך העברי של יום ההצלה והשחרור בכניעת הנאצים ימ"ש.

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן אשר קיבל במעונו את בני משפחת הנגיד, ובהם מר איסיי זכרייב ומשלחת שהגיעה במיוחד מרוסיה, כתב אות בספר התורה המהודר, ואמר כי זו דרכה של תורה לזכור את הקדושים, בהגדלת כבוד התורה ובייקור לומדיה.

במעמד השתתפו: הגר"י אזרחי מראשי ישיבת "מיר", הרב הראשי הגר"ד לאו, נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט - רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי משה לבל ראש ישיבת "תורה חיים" והרב שמעון לוין סגן הרב הראשי למוסקבה שהעלו על נס את פועלו של הנגיד גבריאל (גרמן) זכרייב לעולם התורה והישיבות.

במעמד המיוחד שהתקיים בהשתתפות מרן הגר"ח קנייבסקי, כתב הגר"ח את האות האחרונה בספר התורה ולאחר מכן קם ממקומו ורקד עם ספר התורה בידו.

מרן הגר"ח קנייבסקי בירך בברכת ברכה והצלחה ואמר כי לאורך הדורות זו הייתה דרכם של יהודים יראי שמים לזכור את זכר הקדושים הי"ד.

יצוין כי במעמד הנשגב בו השתתף מרן הגר"ח קנייבסקי, בני המשפחה, בניו וחתניו הגאונים, הציגו את תמונותיו של מרן החפץ חיים זיע"א כפי שנחשפו בתקופה האחרונה בבואו אל הכנסייה הגדולה ושל מרנן גדולי ישראל אבירי התורה הי"ד אשר נעקדו בשואה ובהם רבי אלחנן וסרמן זצוק"ל, מרנן ותלמידיהון ונשמעו דברי תורה, חיזוק והלכה, לזכר הקדושים, קדושי השואה הי"ד.

בסעודת המצווה אמר נשיא ועידת רבני אירופה הגר"פ גולדשמידט כי "הכנסת ספרי התורה והאירועים שקיימנו בתפילה ובקדיש, עוררו רבים לקיום תורה ומצוות, העם היהודי שרד את אימי השואה בכוח האמונה בהקב"ה והיום כולם רואים כיצד ניצחנו את הצורר הנאצי ימ"ש בהרבצת תורה ובהכנסות ספרי תורה אשר הנאצים ניסו לשרוף אותם ואת בתי הכנסת של העם היהודי בכל רחבי אירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר