"מעיקר הדין"

הראב"ד: "גם בימינו יהודי שמחלל שבת חייב סקילה"

בשיעורו השבועי בענייני פרשת השבוע מתייחס לעיתים קרובות ראב"ד "העדה החרדית" הגאון רבי משה שטרנבוך לשאלות העומדות על הפרק • בשבוע האחרון במהלך השיעור דיבר הגר"מ שטרנבוך על יהודים מחללי שבת ואמר כי "כאשר רואים יהודי מחלל שבת, ההסתכלות הנכונה הינה - שיהודי זה חייב סקילה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך (צילום: קובי כץ)

בשיעורו השבועי בענייני פרשת השבוע מתייחס לעיתים קרובות ראב"ד "העדה החרדית" הגאון רבי משה שטרנבוך לשאלות העומדות על הפרק ונוגעות לעתים לסדר יומו של הציבור החרדי בישראל.

בשבוע האחרון במהלך השיעור דיבר הגר"מ שטרנבוך על דרכי החינוך והדגיש כי הדבר הכי חשוב בחינוך הבנים הינו החברים הנמצאים בישיבה או במוסד לבנות.

"רק על-ידי התחברות לחברים טובים ניתן להצליח בלימודים וללכת בדרך התורה", הדגיש ראב"ד העדה החרדית.

בהמשך התייחס הראב"ד גם ליחס האמיתי שצריך לשרור על פי דעת תורה כלפי יהודים המחללים את השבת.

הרב שטרנבוך הביא בשם בעל ה"ויואל משה" מסאטמר כי "אמנם אמת הדבר שכיום אין לנו קיום דין סקילה בפועל על מחללי שבת אבל גם בזמנינו יש לזכור שמעיקר הדין יש עונש סקילה למחלל שבת".

וציין הראב"ד כי "הנפקא מינה הינה לעניין כאשר רואים יהודי מחלל שבת רחמנא ליצלן הרי שההסתכלות הנכונה שראוי להסתכל עליו הינה - שיהודי זה חייב סקילה כפשוטו".

וסיים באומרו כי "על ידי זה נדע להתרחק ממנו ושלא להיות חלילה מושפעים ממנו ומטומאתו".

כפי שדווח מוקדם יותר, כאשר נשאל הראב"ד על-ידי איל הון האם הוא מחויב למכור את מניותיו בחברת 'ביג' שהחלה לחלל שבת באשדוד, השיב הגר"מ שטרנבוך בנחרצות: "כדי שלא להיות שותף לעוברי עבירה, עליך לעזוב כל שייכות לחברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר