מה מנסים להסתיר מהחרדים?

הפרסומות צונזרו: במקום 'הכוון' - 'מתארגנת קבוצה'

מרכזי ה"הכוון" התעסוקתיים לציבור החרדי המופעלים על ידי משרד הכלכלה מנסים בכל דרך למשוך חרדים אל שוק התעסוקה, ונראה כי לפעמים גם בשיטות מתוחכמות ובניגוד להנחיות. המרכזים מפרסמים מודעות בהן לא מצוין כל קשר למרכזים ומוצגות כ"מתארגנת קבוצה". משרד הכלכלה: הנושא נבדק (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)

מרכזי ההכוון התעסוקתיים המיועדים לציבור החרדי ומופעלים על ידי משרד הכלכלה מנסים בכל דרך "למשוך" חרדים אל שוק התעסוקה. אך נראה שכעת החליטו במרכזים לעשות זאת גם בצורה מתוחכמת, זאת לכאורה בניגוד גמור להנחיות משרד הכלכלה. לאחרונה המרכזים מפרסמים מודעות תמימות בהן לא מצוין כל קשר אל מרכזי ההכוון.

בימים האחרונים פורסמה מודעה בעיתון "יתד נאמן" בה מוצעים קורסים מרוכזים במתמטיקה, אנגלית ומחשבים. במודעה נכתב: "מתארגנת קבוצה לקורסים מרוכזים בימי חופשת הקיץ לאחר ט' באב לגברים בלבד - בירושלים, בעלות סמלית. קורסים מרוכזים באנגלית, מתמטיקה ומחשבים". במודעה מוצעים שני מסלולים לבחירה - מסלול בוקר ומסלול ערב.

אלא שמספר הטלפון המוצג במודעה מביא את המתעניינים היישר אל מרכזי ההכוון התעסוקתיים לציבור החרדי. כאמור, בגוף המודעה לא מצוין כל קשר אל מרכזי ההכוון, כאשר גם לוגו המרכז לא מופיע בכתבה, זאת לכאורה בניגוד מוחלט להנחיות משרד הכלכלה.

מעבר לבעיה באי-שקיפות בסיסית במודעה, ישנם כאלו שייתכן ולא היו מצטרפים או מתעניינים בקורסים במידה והיו מודעים לכך שמאחורי המודעה של "התארגנות קבוצה" עומד מרכז הכוון תעסוקתי. כך לפחות טוענים ב"ועדה להצלת עולם התורה", המזוהה עם אנשי "הפלג הירושלמי".

לטענתם, אחד מהחלקים מחוק הגיוס שנחקק לאחרונה, שנקרא 'ריקון הבריכה', היה מתן פטור לבני תורה שמעל גיל 22, תוך כדי שמשרד הכלכלה פותח מרכזים המיועדים לשכנע ולפתות את אברכי הכוללים לעזוב את בית המדרש ולצאת לשוק העבודה, תוך שימת דגש על שוק העבודה החילוני.

לדברי אנשי הוועד, המרכזים מקבלים אף בונוס על כל 'ראש' של אברך, כאשר הבונוס יכול להגיע אף למעל אלף שקל 'לראש'. "אותם מכרזי 'הכוון תעסוקתי' הנקראים גם בשם 'כיוון', 'פרנסה וכלכלה', עובדים לצערנו במלוא המרץ מאז חקיקת גזירת הגיוס, בכל ריכוזי הציבור החרדי, ולפי המספרים הצליחו להוציא כבר אלפי אברכים מהיכלי הכוללים, ללימודי השכלה ואקדמיה באוניברסיטאות שונות - דברים שנאסרו על ידי כל גדולי ישראל לנשים וקל וחומר לאברכים, וכן לשוק העבודה החילוני, על כל סכנותיו" אומרים ב"וועד להצלת עולם התורה".

בוועד אמרו ל"כיכר השבת" כי "לאחרונה החלו במרכזי ההכוון לפרסם לציבור החרדי מודעות 'תמימות' כביכול, בהם לא מוזכר ולא במילה אחת 'מרכזי הכוון' 'משרד הכלכלה' או כל דבר אחר, כפי שהיו מתפרסמות המודעות עד היום, אלא מודעות תמימות לחלוטין, המתחזות כביכול לקבוצת אברכים שהתארגנה ללימודים מסוימים".

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "ככלל המרכזים מחויבים לפרסם מודעות תחת לוגו פרנסה וכלכלה בהתאם לספר המותג. המודעה אינה מוכרת לנו והנושא ייבדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר