ממשלת אורנג' חזן / חיים כהן

כל אזרח במדינת ישראל רואה ושומע שראש הממשלה צריך לרדוף אחרי כל אחד ואחד מחברי הקואליציה, אפילו אחרי המפוקפקים שבהם. זה לא משדר חוזקה אלא משדר חולשה. ואותה חולשה שידרנו השבוע מול אורנג' (טורים)

חיים כהן | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו, באדיבות מגזין עמי)

מדינה שלמה סערה כאן השבוע בעקבות החרם של חברת "אורנג'" העולמית על ישראל, וההודעה על הפסקה חד-צדדית של הפעילות של החברה בישראל.

מי הוביל את אורנג' ואת מנכ"ל החברה להכריז את החרם על ישראל? אז כולם שמעו השבוע על הקמפיין של תנועת BDS במצרים, מדינה ענקית שמונה קרוב ל-90 מיליון תושבים, שביקש להפעיל את דעת הקהל המצרית נגד אורנג' כל עוד היא תפעל בישראל.

ברור שלחברה כמו אורנג' חשוב הרבה יותר 90 מיליון לקוחות פוטנציאליים מאשר פחות מעשרה מיליון המתגוררים בישראל. אז הגיע המנכ"ל העולמי של החברה, שלפי מה שפורסם כעשרה אחוז מהבעלות עליה שייכת לקטאר, והתחיל למכור את הסחורה שלו. בהתחלה דיבר על כך שאורנג' מבקשת להתנתק מהפעילות בישראל, ותוך זמן קצר אף ביצע זאת והודיע על הפסקת הפעילות כאן בישראל. מה יותר פשוט בשבילו, כשעל הכף מונחת מדינה ענקית עם פוטנציאל של עשרות מיליוני לקוחות, ללכת ולומר שאורנג' הולכת להתנתק מקשרי הסחר עם ישראל, וכך בדיוק הוא עשה כאמור.

והחברים כאן בארץ לא חשבו פעמיים, ומיד התחילו במסע ביקורת ענק נגד החברה ונגד החרם על ישראל, שכלל מחאות, ניתוקים פרטיים מהחברה, הצהרות מראש הממשלה נגד הצעד, וכו' וכו'.

אם נחשוב רגע, למעשה השבוע הלכנו ופרסמנו את החברה בפרסום הכי גדול שרק יכול להיות. עשינו לאורנג' את העבודה הרבה יותר מאשר המנכ"ל עצמו חשב שנעשה. ומדוע? כי במצרים ושאר המדינות הערביות, הנושא כעת הפך להיות שדווקא עכשיו זה הזמן להצטרפות המונית לאורנג' כדי לפגוע בישראל ולתמוך בצעד של החברה. בגלל המחאה רבתי של ישראל, הערבים כרגע מרגישים שהם צריכים לחזק את אורנג' ולהצטרף אליה, כך שבסופו של יום אנחנו אלה שעשינו עבורו את העבודה יפה יפה.

כרגע השאלה נשאלת: אז מה כן היו כאן בישראל צריכים לעשות כנגד הצעד הזה? אבל לא זו הבעיה האמיתית. הבעיה האמיתית היא שברגע שכל אזרח במדינת ישראל רואה ושומע שראש הממשלה צריך לרדוף אחרי כל אחד ואחד מחברי הקואליציה, אפילו אחרי המפוקפקים שבהם, למשל כמו אחרי הח"כ האחרון ברשימתו שהודח השבוע מניהול ישיבות הכנסת בגלל תחקיר כזה או אחר. זה לא משדר חוזקה אלא משדר חולשה. ואותה חולשה שידרנו השבוע מול אורנג'. הרי בעולם מסתכלים עלינו, וכשרואים את התגובה הנלחצת של ראש הממשלה ושל ישראל, זה רק יעודד גופים נוספים ליצור חרמות נוספים על ישראל.

אז אני לא בא ומציע לעשות משהו מעשי כנגד זה, אני רק אומר שאנחנו נמצאים כעת במצב לא טוב. הממשלה הנוכחית בהרכב העכשווי היא דבר שכולם יודעים שלא יחזיק מעמד. זו קואליציה שכל הזמן עסוקה בלתחזק את הלא יציבים שבין ה-61 שבהם תלויה הממשלה, ובמצב כזה אי אפשר לפתור את ליבת הבעיות שמקיפות את ישראל, כמו החרם שראינו השבוע מצד אורנג'.

והתוצאה המיידית של המצב הייתה, שכמו שכתבנו בעבר שברגע שפירקו את משרד החוץ כבר נוצרה בלבלה לכל דיפלומט לאן אליו לפנות, כך גם השבוע הכתובת לפיתרון לא הייתה בממשלה עצמה, אלא הלכו לבקש עזרה משני גבירים מלאס וגאס.

כמה מצחיק זה שמדינת ישראל צריכה שני מיליארדרים שייפגשו בלאס וגאס כדי לבנות יחד אסטרטגיה איך לבלום את החרמות. מישהו כנראה השתגע. אולי גם שמדינת ישראל תשלח שני מיליארדים לבנות לה אסטרטגיה כיצד לשמור על הגבולות של ישראל?

שבוע הספר שלי

השבוע ישבתי במקום מסוים וקראתי בספר החומש שניים מקרא ואחד תרגום. ניגש אליי יהודי שאני מכיר ואמר לי: זה מה שאתה לומד כעת? אם יש כמה דקות פנויות, צריך ללמוד גמרא.

אז אמרתי לו שאני נזכר שפעם בחור ישיבה שאל את מו"ר מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, האם הוא יכול ללמוד בזמן נוסף שיש לו עוד דף גמרא, על חשבון קריאת שניים מקרא ואחד תרגום? מה עדיף לו לעשות? והרב אמר לו: מה, אתה רוצה שאני אתיר לך למחוק סעיף מהשו"ע? זו הרי הלכה מפורשת בשו"ע שיש לקרוא שניים מקרא ואחד תרגום.

הטור פורסם הבוקר ב"כל ישראל" מבית 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר