מפתיע: הישיבה שזוכה לתקציב ענק ממשרד הרווחה

מדו"ח משרד הרווחה לשנת 2014 עולה כי חלה ירידה דרסטית בתקציב התמיכות לעמותות חרדיות. מדובר בירידה של כ-20 אחוז. ומי הישיבות שזוכות לתמיכות ענק? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מדו"ח המשרד לשירותים חברתיים לשנת 2014 עולה כי חלה ירידה דרסטית בתקציב התמיכות לעמותות חרדיות. על פי נתוני הדו"ח, כ-50 אחוז מתקציב התמיכות של המשרד מגיע לידי עמותות חרדיות, זאת לעומת כ-70 אחוז בשנת 2012.

מהדו"ח עולה כי מתוך התקציב, 45 מיליון שקל בשנה, הועברו כמעט 20 מליון שקל לישיבות ופנימיות במגזר החרדי, זאת תחת שימוש בסעיף "מוסדות ציבור - תמיכה באחזקה שוטפת של תלמידים נזקקים בפנימיות". כאמור, מדובר בירידה חדה בתקציב המופנה לעמותות החרדיות.

בקרב פעילים חברתיים הובאה ביקורת על כך שסכום נמוך יחסית הועבר בסופו של דבר למטרות הייעודיות של התקציב, כגון תמיכה בארגוני רווחה וסיוע לנזקקים. לדבריהם, נכון שגם במגזר החרדי מדובר במשפחות קשות יום ומעוטות יכולת אולם יש להתמקד במטרות האמיתיות המקוריות של התקציב.

לטענתם, המוסדות החרדיים מתמקדים בעיקר בפעילות תורנית ובלימודי תורה ולא בסיוע לנזקקים ובעלי צרכים מיוחדים, כשבמקביל, עמותות שכן עוסקות בכך ואינן מגזריות זוכות לתקציב נמוך יותר.

כאמור, ביחס לשנים עברו מדובר בירידה דרסטית בתמיכה של המשרד תחת סעיף זה במוסדות חרדיי,ם שכן בשנת 2013 קיבלו הכוללים והישיבות 57% מתקציב התמיכות, ואילו בשנת 2012 נהנו המוסדות מ-70% מכלל אותו תקציב.

מהדו"ח עולה כי בראש טבלת השכר נמצאת "ישיבה לצעירים בית שמש" שקיבלה סכום של למעלה מחצי מליון שקל. גם ישיבת בעלזא קיבלה תקציב של 478,652 אלף שקלים. ישיבת "אור אלחנן" זכתה בתקציב של 401,399 אלף, ישיבת ויז'ניץ זכתה בתקציב של 345,117 אלף שקלים וישיבת צאנז קיבלה 305,235 אלף שקל.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מבחני התמיכות הם לפי נושאים ולא לפי מיגדרים. כל עמותה מכל מגזר רשאית להגיש בקשת תמיכה לכל נושא והבקשה נבחנת לפי אמות מידה שיוויוניות. החלוקה התקציבית בין הנושאים נקבעת משיקולים מיקצועיים בלבד וכאמור שיוויוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר