מאחורי הקלעים

פגישה חשאית בין הנגיד החרדי לראש-הממשלה

איש העסקים החרדי שלמה רכניץ נפגש השבוע עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו במהלך כנס הרצליה. תוכן הפגישה נשמר בסוד. פרופיל: מיהו איש העסקים החרדי, מקורבם של גדולי ישראל שנחשב לידיד אישי של ראש-הממשלה? (חדשות חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ורכניץ. נפגשו השבוע (באדיבות המצלם)

בהרצליה נערך בשבוע החולף כנס יוקרתי לממשל, כלכלה ופוליטיקה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים בכירים וראשי המשק.

לפורום המכונה "כנס הרצליה" משקל רב בהחלטותיהם של פוליטיקאים ואנשי ממשל לצד תעשיינים וטייקונים, הנפגשים במטרה להחליף דעות ולדון בנושאים החשובים העומדים במרכז סדר היום הציבורי של מדינת ישראל.

הכרעות רבות כמו גם יוזמות מדיניות וכלכליות ״נולדו״ בכנס הרצליה או לכל הפחות צברו תאוצה והפכו לעובדה מוגמרת בעקבות מפגשים אלו.

בשולי הכינוס היוקרתי, נפגש איש העסקים החרדי שלמה רכניץ, תושב לוס אנג'לס עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו. הפגישה ארכה שעה ארוכה, ועל-פי ההערכות השניים דנו במצבו של המגזר החרדי בישראל.

לרכניץ, הנחשב לאחד מגדולי התומכים בעולם התורה, קשר הדוק עם אנשי הממשל בישראל כמו גם עם ההנהגה הרוחנית והפוליטית של הציבור החרדי.

רכניץ נחשב למקורב במיוחד למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ונמנה על התורמים הבולטים של רשת הכוללים "עטרת שלמה" בראשות הגרש"ב סורוצקין, כמו גם ישיבת מיר ומוסדות תורה וחסד נוספים.

(באדיבות המצלם)

רכניץ הוא גם ידידו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורמים פוליטיים מעריכים כי בפגישתו ניסה רכניץ להפעיל את השפעתו הרבה על נתניהו במטרה לסייע לציבור החרדי.

שמו של רכניץ עלה לאחרונה לאחר שהגיע לישראל בעיצומו של המשבר בתנועת ש"ס, על רקע כוונתו של דרעי להתפטר מתפקיד היו"ר.

במסגרת מאמציו, הצליח רכניץ להפעיל את השפעתו ולסייע במאמצי השכנוע כדי להשיב את דרעי לראשות התנועה.

רכניץ הוא גם מוזיקאי מוכשר ורבים מלחניו הפכו ללהיטים חסידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר