יחימוביץ לדרעי: למען השקופים - עצור את שוד הגז

ח"כ שלי יחימוביץ פרסמה מכתב פתוח לאריה דרעי בו ביקשה לעצור את "שוד הגז מהציבור", כדבריה. 'קבלת את המפתחות לאוצרות הגז של ישראל. נתנה לך הזדמנות להכריע" (פוליטי, ארץ)

דרעי ויחימוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ח"כ שלי יחמוביץ פרסמה הערב (מוצ"ש) מכתב פתוח המיועד לשר הכלכלה אריה דרעי בו היא מבקשת ממנו לעצור את שוד הגז מהציבור, כדבריה.

"האמנתי כשאמרת שתדאג לשקופים, שתילחם את מלחמתם של אלו שאין להם קול, שחזרת בוגר יותר, חש יותר את כאבם של הדחויים ושל הרמוסים, נחוש יותר לעשות טוב... כעת קבלת את המפתחות לאוצרות הגז של ישראל, ונתנה לך הזדמנות מעשית להכריע אם ישארו לנצח בשליטתם המוחלטת של טייקוני – על, או שחלק הוגן מהם יפרה ויזין ויפתח וייטיב עם השקופים".

"מחר או בהמשך השבוע יתכנס הקבינט המדיני בטחוני לדון במונופול הגז" כותבת יחימוביץ לדרעי. "הקבינט הזה מתכנס בשבילך, אריה. כדי לספק לך תירוץ "חוקי" לפגוע בציבור ולתת לך גושפנקא ועלה תאנה להפעיל את סעיף 52 נגד הממונה".

"איש מהשקופים לא ידע מה היה שם. זה קבינט סודי. הוא סודי כדי להסתיר את הגזל מהציבור ואת כריעת הברך והכניעה המוחלטת לטייקונים. הוא נועד לשמן לך את הדרך להפעיל את הסעיף שהוא אך ורק בסמכותך, ולפטור אותך מאחריות. ובכן, אני לא פוטרת אותך מאחריות. האחריות כולה על כתפיך עכשיו. האחריות שאני מטילה עליך נובעת דווקא מההערכה לעמדותיך וליכולותיך הפוליטיות".

"אל תנחם את עצמך שזה רק עניין אחד מיני רבים, ושאחר כך יהיו לך הזדמנויות להשליך סוכריות פה ושם, ולעשות מעשים צודקים אחרים שישכיחו את המעשה הזה. לעולם לעולם לא יזדמן לך שוב להשפיע השפעה כה מכרעת על גורלם של בני אדם רגילים... בעלי הממון הם מעטים, אבל קולם רועם ומהודהד באמצעות צבא יחצ"ניהם, פרקליטיהם, שרתיהם, חבריהם הפוליטיקאים. הקול הזה הוא קול מסולף ואלים, ויש בו אך ורק אינטרסים של מעטים וחזקים".

"הקול האמיתי הוא הקול שלא נשמע. קולם של השקופים. אלה שהבטחת להיות להם לפה. אל תחמיץ את ההזדמנות הזאת. אל תאכזב. אל תיתן יד למתווה הממשלתי הרה האסון, שגובש במחשכים".

"שב מחר בקבינט, אבל הודה בפניהם שאינך מכיר את הנושא ועליך ללמוד אותו מגורמים שאינם בעלי עניין. אסייע לך בזה. האמן לי שגם הם לא מבינים בזה דבר וחצי דבר, ורק מדקלמים תדרוכים מגמתיים... שב מחר בקבינט, ואמור להם שבסמכותך ואך ורק בסמכותך להפעיל את סעיף 52 ושאינך מתכוון להשתמש בו. ששום דבר לא דחוף כפי שהם טוענים. שכרגע העניין הדחוף היחיד באמת הוא להניח צינור שני במאגר תמר, כדי שהגז, שקיים, יגיע למפעלים... כשתצא מהישיבה התקשר לדייויד גילה ואמור לו שתיאבק יחד אתו. קרא אליך קולות אחרים. קולות של הציבור. השתמש בכוח הפוליטי שלך למען השקופים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר