הדרוזים חוששים מדאעש ומבקשים עזרה מישראל

הדרוזים בסוריה חוששים מפני טבח בידי ארגון הטרור דאעש. אמש התקיימו הפגנות של הדרוזים בישראל, שקראו לממשלה לעזור לדרוזים הסורים ולהציל אותם מפני טבח (עולם)

הפגנת הדררוזים אמש בצפון (מתוך ynet)

דאעש ממשיך במסע הכיבושים וההרג שלו בסוריה, וכעת מאיים גם על בני העדה הדרוזית המתגוררים במדינה, ועד כה לא היו מעורבים במלחמת האזרחים, אך עכשיו חוששים מטבח.

מי שהתגייסו לעזרתם, הם בני העדה הדרוזית בישראל, שקיימו לאחרונה וגם אמש הפגנות תמיכה, וקראו שלא לתת לדרוזים הסורים להירצח, במקביל הם פתחו בגיוס תרומות למען הדרוזים בסוריה.

דרוזי מהכפר מסעדה שבגולן אמר ל-ynet: "מה שקורה בסוריה לא נורמלי. איך מרשים לכנופייה הזו, דאעש, לרצוח ולערוף ולהשתלט על אזורים ענקיים. יש לי קרובי משפחה וידידים שאני מאוד דואג להם ומנסה לעזור להם בכל מה שאני יכול. אני מקווה שמדינת ישראל תעזור להם ויאפשרו להם להגיע למסעדה. כולנו מוכנים לקבל אותם אצלנו בבתים".

כאמור, החשש הגדול הוא מפני רציחתם של בני העדה בידי דאעש, בשבוע האחרון ארעה תקרית בה נהרגו עשרות דרוזים בידי הארגון הסלפי ג'בהת א נוסרא, אך הארגון בצעד חריג, מיהר לפרסם התנצלות על כך, והודיע שזה לא היה מכוון.

מנהיגי העדה הדרוזית בסוריה, מנסים למצא פתרונות למצב, כשאחד מהם הוא להבריח את בני העדה הנמצאים בצפון סוריה, באזור אדליב, לכיוון לבנון דרך טורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר