מאבק תרבות

אמנים חתמו נגד בנט ורגב: "נמשיך להביע את דעתנו"

עשרות אמנים חתמו על עצומה נגד השרים מירי ורגב ונפתלי בנט בה הם מבטיחים: נמשיך להביע את דעתנו". רגב בתגובה: "אני מציעה להרגיע. אין מה לחשוש אין סתימת פיות" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
( צילום: תומר נויברג / פלאש 90)

ההצהרות וההחלטות האחרונות של שרי הממשלה בתחום התרבות הצליחו לעורר את זעמם של לא מעט אמנים ושיוצאים בעצומה נגד השרים מירי רגב ונפתלי בנט.

המחאה מגיעה על רקע הפעולות וההצהרות מצד שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר החינוך נפתלי בנט. רגב הצהירה בשבוע האחרון כי תיאבק באמנים אשר יוצאים ביצירותיהם נגד שמה הטוב של המדינה.

שר החינוך נפתלי בנט הודיע כי אינו מקבל את החלטת ועדת סל התרבות שכינס כדי לבחון את מעמדה של ההצגה "הזמן המקביל" מאת האסיר וואליד דקה, שנשפט למאסר עולם על רצח החייל משה תמם.

בעצומה כתבו עשרות היוצרים והאמנים: "אנו - יוצרות ויוצרים: אמנים, קולנוענים, סופרים, שחקנים, מוזיקאים, במאים, תסריטאים, מפיקים ואישי תרבות - מוחים נגד הצעדים הבלתי-דמוקרטיים שנוקטים בשבועות האחרונים משרדי החינוך והתרבות כלפי יוצרים ואנשי תרבות שיצירותיהם או השקפותיהם אינן עולות בקנה אחד עם הרוח המנשבת במשרדים אלו".

עוד נכתב בעצומה כי "אנו מבקשים לומר לכם שאנחנו נמשיך להתבונן במציאות, להביע את דעתנו ולציית למצפוננו גם אם תגבו מאתנו מחיר עבור כך".

"על אף האיום הישיר על מטה לחמנו, לא נצנזר ולא נעקר את יצירותינו בגלל חוקים אימתניים, הפחדות ואיומים, לא נסתתר ולא נוריד פרופיל. לא נחשה בעת שאתם תדרדרו התרבות הישראלית אל תהום שאין ממנה חזרה", הוסיפו.

שרת התרבות מירי רגב הגיבה הבוקר ואמרה: "אני מציעה לכולם להרגיע. אין מה לחשוש, אין סתימת פיות. יש דמוקרטיה, יש לי כוונה לאפשר לכולם חופש ביטוי. האמנים לא צריכים להיבהל. הצלחנו נגד פיפ"א ואורנג' ואין סיבה שמתוך הבית יהיו חרמות".

"אני לא מתכוונת לעשות לאמנים כלום. מי שרוצה לדבר איתי שידבר איתי - ולא דרך עצומות. אהבת הארץ זו לא מילה גסה. עוד לא היתה החלטה אחת שהיא אנטי דמוקרטית. מה הבעיה בזה? לא איימתי. מותר גם להיות סובלני גם כלפי הדעה שלי. יכול להיות שיש להם דעה קדומה עלי, יש כאן פאניקה מיותרת. אני מבטיחה להם שיש להם פרטנרית מצוינת", הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר