ישראל נערכת לדו"ח ועדת שאבאס

בפתח ישיבת הממשלה קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו לידיו את דו"ח התגובה הישראלי לדו"ח ועדת שאבאס על מבצע "צוק איתן" ואמר כי "הדו"ח מציג את התמונה האמיתית" (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט הגיש הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לראש הממשלה בנימין נתניהו את הדו"ח שהוכן בחודשים האחרונים ומציג את עמדת מדינת ישראל באשר לפעילות צה"ל במהלך מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה.

מנדבליט אמר לשרי הממשלה כי "הדו"ח הוכן לאורך חודשים ארוכים, מאז הסתיים המבצע בשיתוף פעולה של גופים רבים, בראשם משרד המשפטים, משרד החוץ, הפרקליטות הצבאית וגופים נוספים בצה"ל והמטה לביטחון לאומי.

"הדו"ח מציג את הרקע למבצע צוק איתן ואת יעדיו של המבצע וכולל מספר פרקים, לרבות פשעי המלחמה שבוצעו על-ידי חמאס וארגוני טרור אחרים במהלך המבצע, איומי הטרור שנשקפו לאזרחי ישראל והמאמצים שמדינת ישראל עשתה על מנת להגן על אזרחיה, התנהלות צה"ל במהלך המבצע, בדגש על הצעדים השונים שננקטו כדי לפעול על-פי כללי הדין הבינלאומי ולצמצם ככל הניתן פגיעה באוכלוסייה אזרחית, ולבסוף מנגנון הבדיקה והחקירה שפועל מאז סיום המבצע, על-מנת לבחון טענות בדבר הפרות, לכאורה, של דיני הלחימה מצד חיילי צה"ל במהלך מבצע צוק".

ראש הממשלה הודה למכיר הממשלה ואמר: "אני רוצה להודות לך ולצוות שעסק בהכנת הדו"ח הזה. הוא חשוב במיוחד משום שמדינת ישראל נמצאת תחת התקפת דה-לגיטימציה חסרת תקדים. המתקפה הזאת איננה עניינית, היא פוליטית. המטרה שלה היא להשחיר את מדינת ישראל, ולמתקפה הזאת אנחנו מתכוננים להגיב. זאת תגובה אחת, אנחנו נפעל בכל מקום ככל שנדרש, כדי להתמודד עם טענות שקריות ועם יוזמות אנטי-ישראליות".

לדבריו: "הדו"ח מציג את התמונה האמיתית לגבי המבצע. הדו"ח מוכיח באופן חד משמעי שהפעולות שביצע צה"ל וביצעו כוחות הביטחון במבצע צוק איתן נעשו בהתאם לדין הבינלאומי. הן נעשו מתוך הצורך להגן על אזרחי המדינה מול ארגון טרור רצחני שמבצע פשע מלחמה כפול. הוא יורה במכוון על אזרחים תוך שהוא מסתתר במכוון מאחורי אזרחים. חמאס עשה שימוש בבתי ספר, בבתי חולים, במסגדים, במתקני או"ם, בשכונות מאוכלסות בצפיפות למטרות צבאיות.

"הוא שיגר מתוכם, במכוון, רקטות, הטמין בהם מצבורי נשק, הקים שם חמ"לים, פתח שם פתחי כניסה למנהרות, כל אלה במכוון. הירי הוא פשע מלחמה, ההסתתרות המכוונת במתקנים אזרחיים - פשע מלחמה. יש כאן פירוט מפורט של הרקטות, של המנהרות, של פצמ"רים, כל אותם דברים שנעשו על ידי החמאס".

נתניהו תקף את ועדת הבדיקה של האו"ם ואמר: "כשמגיעות טענות אמינות הן נבדקות כנדרש. אני משווה את זה למה שעומד להתפרסם בקרוב, הדו"ח של ועדת החקירה מטעם מועצת זכויות האדם של האו"ם. אם היה פעם שם של גוף שסותר את תוכנו - הנה דוגמה לכך, כי הגוף הזה כבר הוכיח את העוינות שלו לישראל, את חוסר האובייקטיביות שלו נגד ישראל, ולא רק נגד ישראל. מדובר בארגון שקיבל יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד סוריה, איראן וצפון קוריאה גם יחד. ארגון שהחליט לחקור את מבצע "צוק איתן" יום אחרי חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים.

"הארגון הציב בראש ועדת החקירה אדם מוטה מראש ומסית נגד ישראל שנאלץ להתפטר כי התברר שהוא קיבל תשלום מארגונים פלסטינים. מי שרוצה לדעת את האמת, שיקרא את הדו"ח הזה (דו"ח עמדת ישראל) ויקרא גם את דו"ח הגנרלים הבכירים. מי שרוצה בהאשמה אוטומטית נגד ישראל, שאין לה בסיס, יבזבז את הזמן בקריאת הדו"ח של ועדת האו"ם. אנחנו מצדנו נמשיך להגן על החיילים שלנו, הם ימשיכו להגן עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר