החיילים שתועדו מכים פלסטיני - נענשו

מפקד חטיבת כפיר העמיד לדין משמעתי את החיילים שתועדו מכים פלסטיני בסרטון שפורסם ביום שישי. המ"פ נשפט וננזף, החיילים המכים נידונו ל-28 ימי מחבוש על תנאי (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך הסרטון שהפיצה הטלוויזיה הפלסטינית)

מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אשר בן לולו, העמיד היום (ראשון) לדין משמעתי את חיילי הגדוד החרדי "נצח יהודה" שהיו מעורבים בתקרית במחנה הפליטים ג'ילזון ליד רמאללה ותועדו מכים פלסטיני מבלי שזה סיכן את חייהם.

מפקד הפלוגה נשפט וננזף, שני החיילים שתועדו מכים את הפלסטינים נידונו ל-28 ימי מחבוש על תנאי והחייל שקילל את הפלסטיני נידון ל-30 ימי ריתוק.

בצה"ל אמרו כי למרות שהפלסטיני הקניט את החיילים, היה עליהם לשמור על איפוק ולפעול כנדרש. החיילים מצידם טענו להגנתם כי האירוע נמשך שעות ארוכות וכלל סדרה של קללות, גידופים ופרובוקציות מצד הפלסטיני כלפיהם, אך הטלוויזיה הפלסטינית השמיטה בעריכת הסרט את הקטעים הרלוונטיים.

התיעוד "המפליל": החיילים מכים את הפלסטיני, ביום שישי האחרון (מתוך שידורי הטלוויזיה הפלסטינית)

כזכור, בסרטון ששודר ועורר סערה ברשת נראים החיילים כשהם מקללים ומכים פלסטיני תושב המקום. לטענת החיילים, הפלסטיני ניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים, אך גם הקטע הזה לא פורסם בסרטון שהופץ ברחבי הרשת.

בניגוד להפגנות אחרות בגדה, הפעם לא היה מי שתיעד את האירוע מטעם צה"ל. במהלך ההפגנה פגעה אבן בארובת עינו של קצין צה"ל, מפקד מחלקה מהגדוד, והוא פונה לבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר