המחאה תחזור לרחובות?

היועמ"ש סגר את התיק נגד השוטר שהכה חייל אתיופי

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה על סגירת תיק החקירה נגד השוטר שתועד מכה את החייל אתיופי דמאס פיקדה, תיעוד שהצית את מחאת האתיופים. משרד המשפטים: "לא נמצא כל יסוד לחשד לפיו החשוד פעל ממניע גזעני או על רקע השתייכותו העדתית של החייל" (משפט)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
תקיפת החייל (צילום מסך)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה היום (ראשון) על סגירת תיק החקירה נגד השוטר שתועד מכה את החייל האתיופי דמאס פיקדה, תיעוד שהצית את מחאת האתיופים. לטענת היועמ"ש, "לא נמצא יסוד למניע גזעני".

עם זאת, על פי המלצת מח"ש הוחלט להעביר את התיק למחלקת המשמעת במשטרה, שם תיבחן התנהלות השוטר באירוע.

כזכור, האלימות שהפעיל השוטר נגד החייל האתיופי תועדה והביאה לפרץ מחאה זועם במיוחד של האתיופים, שיצאו להפגנות אלימות ומחו על אפליה וגזענות כלפיהם, בעיקר בקרב שוטרי משטרת ישראל.

השוטר מכה את החייל האתיופי (מצלמות אבטחה)

ממשרד המשפטים נמסר כי מחומר הראיות בתיק עולה כי "לאחר שהשוטר ביקש מהחייל שוב ושוב לעזוב את המקום בגלל חפץ חשוד שהיה בסמוך, והחייל נמנע מעשות כן ודחף את השוטר, הפעיל השוטר כוח ממשי כדי להרחיק את החייל מהמקום. בתגובה, היכה החייל את השוטר באגרוף וכתגובה היכה השוטר את החייל באגרוף. בסופו של דבר, בוצעה השתלטות של שני שוטרים על החייל וכבילתו, למרות התנגדות החייל, אשר בוצעו כשלעצמן בשלב המאוחר של האירוע, ללא דופי".

המפכ"ל דנינו מודיע על פיטורי השוטר (צילום: עידו ארז - ynet)

עוד נמסר כי "זהו מקרה שבו שוטר נקלע אגב פעילות מבצעית למצב של היתקלות באזרח, הממרה לכאורה את פיו ואינו פועל על פי הוראותיו. השוטר מאבד את קור רוחו ובוחר לעשות שימוש בכוח ממשי, החורג לכאורה מהמותר, מקום בו ניתן היה לכאורה לפתור את האירוע בדרך מקצועית יותר. בעקבות זאת האזרח מגיב גם הוא בכוח ונוצרת הסלמה באירוע".

"לאור האמור, מכלול נסיבות העניין מצדיקות שקילת טיפול משמעתי בשוטר ולא העמדה לדין פלילי. בנוסף, השוטר כבר פוטר מתפקידו במשטרה, וגם בכך יש להשליך על העניין הציבורי שבמיצוי הדין עמו. לא נמצא כל יסוד לחשד לפיו החשוד פעל ממניע גזעני או על רקע השתייכותו העדתית של החייל".

הפגנות אלימות של יוצאי אתיופיה (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר