השוואה חצופה

בני לאו: "נאום הבהמות כמו הקללות של הגר"ע"

מבין שלל הביקורות החריפות על דבריו של השחקן החילוני עודד קוטלר שהשווה את מצביעי הליכוד לבהמות, בחר דווקא בני לאו, רב ביהכ"נ בירושלים, להשוות את הדברים ל"קללות והנאצות" של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל. "כשדיבר מחוץ לטקסט פרצו ממנו מילים שהיו חבויות בעומקים של נפש" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בני לאו (צילום מסך מיוטיוב - Kehillat HaRamban)

הפוליטיקאים ובכירי ההנהגה, וגם אנשי תרבות רבים, תוקפים מאז שעות הערב אמש, את השחקן החילוני עודד קוטלר שכינה את מצביעי הליכוד "עדר של בהמות", אך יש מי שבוחר לפעור פיו ולהשוות בין השחקן החילוני למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

ד"ר בני לאו, מי שנחשב לרב בציונות הדתית, ופרסם בעבר ספר על הגר"ע, כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "אתמול בלילה שמעתי את עודד קוטלר מתפתל בהסבר על "נאום הבהמות" שלו. התבוננתי בעצב באיש הזה שמעוטר בכל כך הרבה תהילה בימאית וניסיתי להבין. זה כבר ירדוף אותו לפרק חייו הבא".

בשלב הזה עובר לאו ומתייחס בחוצפה לפוסק הדור זצוק"ל: "עם או בלי "להבדיל", מחשבתי נדדה אל מעידות הלשון של הרב עובדיה יוסף ז"ל. כל כך הרבה כתב ביופי ובכל זאת זוכרים לו את הקללות והנאצות שנפלטו מפיו בדרשות העממיות".

לאו המשיך והשווה בין גדול הדור לשחקן החילוני: "כשאתה עודד קוטלר שמשחק את התפקיד הראשי ב"גבירתי הנאווה" המילים שלך נשמעות כמו שירה. כשאתה מדבר באופן ספונטני בקרב חברים שלך יוצאות ממך מילים אחרות, החבויות בתהום הנפש על גווניה השונים.

"כך גם היה סיפור השפה של הרב עובדיה. הספרות שלו היא שירה. דברי התורה פיוט. אך כשדיבר "מחוץ לטכסט" פרצו ממנו מילים שהיו חבויות בעומקים של נפש, גם היא על גווניה השונים", כך בעזות מצח משווה לאו את נפשו של מרן פוסק הדור לנפשו של שחקן חילוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר