הבריח מעל ל-1000 אופנים חשמליים ללא תו תקן

בעקבות חקירה של מכס אשדוד, נעצר ייבואן החשוד בהברחת מעל 1000 זוגות אופנים חשמליים ללא תו תקן, חלקם כבר שווקו ברשת "יינות ביתן". הוא שוחרר בערבות (חדשות ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות רשות המסים)

הברחה מתגלגלת: בחקירה של מכס אשדוד, נעצר אמש (ראשון), ייבואן אופנים חשמליים שהבריח לארץ מעל ל-1000 זוגות אופנים ללא תו תקן.

הוא נעצר אתמול בערב על ידי יחידת בקרת הייבוא במכס אשדוד, בחשד שהגיש למכס מסמכים מזוייפים כשייבא ארצה למעלה מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים מסין תחת שם שונה, במטרה לחמוק מבדיקות בטיחות.

היבואן, ששמו נאסר לפרסום לבקשתו, הוא עוסק מורשה מאזור המרכז המייבא אופניים חשמליים לישראל ונמצא בהליכי פשיטת רגל וכינוס נכסים. על פי החשד, היבואן ייבא ארצה במהלך חודש אפריל שני משלוחים מסין של למעלה מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים מתוצרת חברת Bik Bike ובפועל הציג למכס מסמכים עם לוגו של ספק אחר ומספר דגם אחר שמאושר לייבוא על ידי מכון התקנים, במטרה לחמוק מבדיקת בטיחות ותקינות. במכון התקנים בוצעה בדיקה למרות זאת וכך התגלה כי האופניים אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי ונאסר על היבואן לשווק אותן לצרכנים.

אחרי בדיקה התברר, כי כ-300 אופנים כבר נמכרו ברשת "יינות ביתן", ששילמה עבור המשלוח לספק האמיתי. שאר האופנים נתפסו הבוקר.

במכס מציינים כי "הם רואים את ההברחה בחומרה יתרה לאור העובדה כי אופניים חשמליים הוגדרו ככלי מסוכן בשימוש שעליו הוחלו מגבלות וכאשר מדובר באופניים שיובאו ללא אישורי תקן – הדבר עלול לסכן עוד יותר את ציבור המשתמשים".

מיינות ביתן נמסר: "אנו לא היבואנים של המוצר, ולצערנו הרב גם אנחנו הוטענו ונפגענו על ידי היבואן שהראה לנו מסמכים כי המוצר מאושר על ידי מכון התקנים. מרגע היוודע המקרה הפסקנו את מכירת האופניים ברשת. על מנת לתת מענה לצרכנים אשר רכשו את האופניים אצלנו פנינו למכון התקנים במטרה לקבל תו תקן. במקביל נבקש מצרכנים שרכשו את האופניים ברשת, להחזיר אותם לסניף ממנו נרכש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר