סערת "נאום הבהמות"

נתניהו נגד נאום קוטלר: "מקומם וראוי לכל גינוי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ל'נאום הבהמות' של השחקן החילוני עודד קוטלר ואמר כי הם "מקוממים וראויים לכל גינוי" • "החוק מגן בצורה ברורה על זכות הדיבור וגם מגביל אותה ויש לכל אדם הזכות לומר את אשר על ליבו", הוסיף • הרצוג אמר כי אין הבדל בין דברי קוטלר לדברי רגב (אקטואליה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

נאום הבהמות: "הדברים שנאמרו אמש על ציבור גדול ויקר בישראל הם מקוממים וראויים לכל גינוי", כך הגיב בצהריים (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הסיעה לדבריו של השחקן החילוני עודד קוטלר בכנס האמנים.

"אני גאה להיות ראש ממשלה של מדינה דמוקרטית", הוסיף ראש הממשלה, "ששומרת על זכויות אדם באשר הוא ושומרת בקנאות על חופש הדיבור. החוק מגן בצורה ברורה על זכות הדיבור וגם מגביל אותה ויש לכל אדם הזכות לומר את אשר על ליבו".

נתניהו הוסיף ואמר כי "הזכות הזאת אין מוקנית ואוטומטית שכל דבר שנאמר שצריך לקבל מימון ממשלתי, מימון ציבורי ואני מציע שנשמור על האבחנה בין שני הדברים הללו".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס גם הוא בישיבת הסיעה לדברי קוטלר, גינה אותם אך הבהיר כי "אין הבדל בין אמירותיו המיותרות של קוטלר לבין איומיה המסוכנים של רגב על האמנות ועל התרבות. רגב היא שרת התרבות ולא צריכה להמשיך להשתמש בכלים שלמדה ויישמה בהיותה הצנזורה הצבאית".

הרצוג התייחס בדבריו גם לפרשת ח"כ אורן חזן ואמר כי יוזם פניה לוועדת האתיקה כדי להשעות את חזן מכל תפקידיו עד לבירור הטענות נגדו ואמר כי "נתניהו טמן ראשו בחול".

"נאום הבהמות" של עודד קוטלר (צילום: אסף מגל - ynet)

כזכור, שחקן התיאטרון עודד קוטלר כינה אמש ב"כינוס חירום" של אמנים ישראליים, בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, את מבציעי "הליכוד" "עדר של בהמות".

"זה הרגע להרים ראש אל מול ההתבהמות השלטת ברחובותינו האמנותיים, במקרה שלנו, ולומר לגברת רגב: תרגיעי!" אמר קוטלר בכנס. "תארי לך, גברת רגב, את עולמנו, עולמך, שוקט – ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה. עולם שאין מפריע בו, אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

דבריו של קוטלר זכו לתשואות רמות מצד הקהל, כאשר רק שניים מתוכם מחו על דבריו. כאמור, דבריו עוררו סערה ושרת התרבות, מירי רגב, לא נותרה חייבת.

רגב מסרה בתגובה: "הכינוי לשלושים המנדטים של הליכוד שהם 'בהמות מלחכות עשב' הוא כינוי החושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר, עודד קוטלר וחלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים. האמירה של קוטלר בעיניי מבטאת חושך תרבותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר