עשור לפינוי

מפקד ההתנתקות: "יום יבוא ונחזור לגוש קטיף"

האלוף במיל' גרשון הכהן, שפיקד על תכנית ההתנתקות, אומר כי "יבוא יום ותהייה התהוות שתדרוש את חזרתנו לגוש קטיף. אין חלוקת הארץ, כל היתר, כל הסידורים, זה דיון פתוח. מי שמדבר על חלוקת הארץ נמצא במאה ה-20". לדבריו: "ריבונות זה רק עם חרב ביד, אך גם מחרשה. חייבים נוכחות במרחב" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
האלוף גרשון הכהן, היום (צילום: מירי צחי)

האלוף במיל' גרשון הכהן, מי שהיה מפקד תכנית ההתנתקות, הופיע הצהריים (שני) בכנס של מועצת יש"ע להסברה ותקשורת ואמר: "יבוא יום ותהייה התהוות שתדרוש את חזרתנו לגוש קטיף. אין חלוקת הארץ, כל היתר, כל הסידורים, זה דיון פתוח. מי שמדבר על חלוקת הארץ נמצא במאה ה-20".

הכהן התייחס להתיישבות ואמר: "המצפן אף פעם לא אמר לאן ללכת אלא רק עזר להתמצא. העתיד בלתי ניתן לחיזוי. ההתיישבות היא אחד האמצעים שבאמצעותם משמרים אקטיביות. במזרח התיכון הכל פתוח. כל הסידורים שמדברים ודיברו, כולם מבוססים על ההנחה שיש יכולת לעצב מציאות".

לדבריו: "ריבונות זה רק עם חרב ביד. אבל גם מחרשה. אי אפשר לסדר את הריבונות ללא נוכחות במרחב. הערבים מבינים את זה ולכן הם מנסים לקעקע את האחיזה החקלאית שלנו במרחב".

"בגוש קטיף זכינו למעבדה. עם כל הכאב הנורא. אני מסתכל על אירוע ושואל לא רק למה זה קרה, אלא מסתכל על מה זה עשה. צריך לממש את הפוטנציאל שההתנתקות יצרה. המצב שאנחנו נמצאים ביו"ש הוא עדיף אלף מונים ממה שהיה בגוש קטיף".

על האפשרות לחזור לגוש קטיף אמר האלוף גרשון הכהן: "יבוא יום ותהייה התהוות שתדרוש את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר