שמעון פרס: "מה שעשה יגאל עמיר נוגד את עשרת הדיברות"

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס התייחס לסערת פרסום הסרט התיעודי על חייו של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין: "חרפת יגאל עמיר תהדהד דורות על דורות". צפו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צלמים: אלי מנדלבאום אלי סגל אורי דוידוביץ - ynet)

נשיא המדינה שמעון פרס תוקף בחריפות את הסרט התיעודי על חייו של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שאמור להיות מוצג בפסטיבל ירושלים, שממומן על ידי המדינה.

בראיון שהעניק הצהריים (שני) לאולפן ynet אמר פרס כי "תרבות בנויה על חירות, אבל לא על חרפה. חרפת יגאל עמיר תהדהד ותוסיף להדהד, דורות על דורות. מה שהוא עשה נוגד את המוסר היהודי, את עשרת הדברות, את החופש האנושי".

לדברי פרס, "אין סליחה, אין מחילה, אין נסיגה. יש לחנך את ילדינו כדי שדבר כזה לא ישנה. אנחנו צריכים לנהוג על פי החוק, אם כי החוק אינו מכסה את כל הדברים המוסריים. למוסר יש אומץ ועוצמה עוד יותר גדולים, כדי לשמור עלינו כמדינה יהודית ודמוקרטית".

פרס הוסיף, "כל העם למחרת הרצח דמע בדמעות דם את הרצח הזה. מה קרה, חלף זמן ושכחנו? אל לנו לשכוח. יש כבוד לחיים ויש רוצחי אנשים. אין איש שיש לו רישיון לעשות דבר כזה, ואין איש שיכול לתת רישיון לעשות דבר כזה. זה לא עניין כספי או משפטי, זה עניין מוסרי. בעניינים אלה אין ימין ושמאל. הדברים ברורים וחדים ואין כאן מקום למבוכה".

פרס השווה בין הסרט על יגאל עמיר לסרט אותו "צנזר" שר החינוך נפתלי בנט המבוסס על חייו של מחבל. "תחת ערכי חופש הביטוי ושמירת השיח התרבותי בישראל אסור שיינתן הכשר לא להצגה על חייו של מחבל טרוריסט ולא לסרט על יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין" אמר פרס. "זהו סרט תדמית ולא סרט דוקומנטרי תמים - מדובר במפעל שנועד להכשיר ולהלבין רוצח מתועב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר