עופר וינטר ל"מגייסים חרדים":

'הקמת המסלולים בצה"ל - בתיאום מול גדולי ישראל'

למעלה מ-20 חיילים חרדים סיימו קורס שנועד להכשיר אותם כ"מגייסים" עבור המגזר החרדי. ל"כיכר השבת" נודע כי חלקם החלו לגייס צעירים עוד קודם סיום הקורס. אל"מ עופר וינטר למגייסים החרדים: "לא מחפשים לפגוע בעולם הישיבות, כל הקמת המסלולים החדשים נעשית מול רבנים וגדולי הציבור החרדי" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החיילים שסיימו את הקורס (צילום: באדיבות המצלם)

בניסיון להביא לעלייה בגיוס החרדים לצה"ל, גוייסו בחודשים האחרונים עשרות חרדים לתפקיד מגייסי חרדים לשירות צבאי. היום (שני) סיימו עשרים וחמישה חרדים "מגייסים" קורס מיוחד בו למדו כיצד ניתן לשכנע חרדים להתגייס לצה"ל. המגייסים הקודמים, כך נמסר ל"כיכר השבת", לא עברו קורס בנושא ו"למדו את העבודה בשטח".

הקורס המיוחד ל"גיוס חרדים" התקיים בשבועות האחרונים במכללה של חיל האוויר בירושלים. עם זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי חלק מהחיילים שגוייסו לתפקיד החלו לשמש כ"מגייסים" עוד קודם עברו את הקורס. על הקורס היה אחראי ראש מדור חרדים בחיל הים, קצין בדרגת רב-סרן ובמהלכו הם ביקרו בחילות הרלוונטיים ולמדו מקרוב את עבודתם.

מסיימי הקורס לאחר שהפכו רשמית ל"מגייסים" (צילום: באדיבות המצלם)
אל"מ וינטר נואם בפני החיילים (צילום: באדיבות המצלם)

לעת עתה המגייסים החרדים יעבדו תחת מדור ולא ענף, וישרתו בכל לשכות הגיוס ברחבי הארץ. לא ברור עתה האם הם יצטרכו במסגרת תפקידם לצאת גם אל הריכוזים החרדים ולגייס מיועדים לשירות ביטחון בחוצות, או שיסתפקו בישיבה בלשכות הגיוס ובשיחות עם המגיעים ללשכה.

עופר וינטר: המסלולים החרדים הוקמו בתיאום מול גדולי ישראל

החיילים שסיימו את הקורס הגיעו הבוקר לקריה בתל אביב והשתתפו בטקס שנערך בניין הרמטכ"ל. מפקד חטיבת גבעתי אלוף-משנה עופר וינטר, שיסיים את תפקידו בקרוב, נאם בפני הצעירים.

"אתם עושים עבודה חשובה" אמר וינטר והבהיר כי בצה"ל "לא מחפשים לפגוע בעולם הישיבות. החרדים תורמים תרומה משמעותית למדינה בשרות קרבי. גיוס החרדים שאינם לומדים חשוב וקריטי למדינה, כל הקמת המסלולים החדשים נעשית מול רבנים וגדולי הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר