פרסום ראשון

המועצת התירה - אך הרבי מסלונים מזהיר מתואר שני

בחסידות סלונים יוצאים כנגד החלטת מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" לפיה יינתן היתר ללימודי תואר שני למורות. בכינוס מיוחד של החסידות הוכרז בשם האדמו"ר כי "דעת אביו כ"ק מרן האדמו"ר הנתיבות שלום זצוק"ל היתה להתרחק כמה שיותר מההשכלה". עוד הובהר: "ההיתר - בתנאים שלא קיימים" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסלונים (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

סערת הלימודים לתואר שני בסמינרים: בחסידות סלונים יוצאים הערב (שני) נגד החלטת מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", ובכינוס מיוחד של החסידות הוכרז בשם האדמו"ר כי אין למורות ללמוד לדרגה 2 המקבילה לתואר שני אקוויולנטי. מי שמסר את ההודעה הוא בנו של האדמו"ר, רבי משה ברזובסקי.

גורמים בחסידות סלונים מסרו כי "בשיעור המתקיים לכמאה אברכים מידי שבוע ע"י ראש הישיבה בנו של האדמו"ר המכהן גם כרב בוועדת הרבנים לענייני החינוך שהוקמה ע"י המועצת הובהרה דעתו של כ"ק מרן האדמו"ר מסלונים שליט"א בנושא התוארים".

"1: דעת אביו כ"ק מרן האדמו"ר הנתיבות שלום זצוק"ל היתה להתרחק כמה שיותר מההשכלה. 2 מועצת גדולי התורה התירה בתנאים מסוימים מאוד שכמעט כרגע עדיין לא בנמצא שניתן לעשות תואר אקוויולנטי כמובן לא אקדמאי רק שהמרצים כולם יהיו חרדים, ושלא למדו באוניברסיטאות, למעט מרצים בעלי תשובה. 3 דעת האדמו"ר מסלונים שכל זה לא לכתחילה רק בדיעבד ורק לאחר שאלת חכם, המועצת התירה ולא המליצה".

יצויין, כי מדובר בהוראה של האדמו"ר מסלונים לחסידיו בלבד, אולם עדיין מדובר במהלך מפתיע זאת על רקע העובדה שמזכיר המועצת החסידית הרב מרדכי שטרן שיגר בשבוע שעבר מכתב מפורש שנחשף ב"כיכר השבת" ומיועד אל מנהלי הסמינרים, בו הוא מודיע כי מועצת גדולי התורה מאשרת מתן היתר ללימודים אלו.

לחצו על התמונה לנתונים המלאים

יצויין, כי בעיתון "המודיע", בטאון תנועת אגודת ישראל, אף הופיעה כתבה נרחבת שבישרה על השינוי המהפכני זאת בכפוף לפיקוח וועדת רבנים. בנוסף הופיעו פרסומים רשמיים של סמינר גור שהודיע על פתיחת ההרשמה ללימודים אלו.

עוד בנושא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר